Dreamteam

Ja, het is gelukt! Ik zit in het Runner’s World dreamteam! Wow. Bijgekomen van het telefoontje van één van de redacteuren dringt het voor de volle 100% door: dit jaar geen winterdip waarin nauwelijks gelopen wordt. Geen excuses meer die ervoor zorgen dat ik onder mijn wekelijkse rondjes uitkom. Tijd om heel-heel veel kilometers te gaan maken: ik ga in 2013 een marathon lopen.

Oké, even terug naar waar het begon. In oktober dit jaar liep ik de halve van Amsterdam. Het ging per-fect. Met een smile van oor tot oor rende ik de stad door en nog hartstikke fris finishde ik in het olympisch stadion in een tijd waarvan ik nooit had verwacht dat ik ‘m zou lopen op de halve. 1.53. En dat terwijl ik niet eens moeite gedaan had om snel te lopen of een PR neer te zetten. Euforie alom.

De halve marathon after party duurde minstens een week in mijn hoofd. Op de fiets, tijdens het boodschappen doen en voor ik in slaap viel kon ik alleen maar dat magische getal herhalen: 1:53, 1:53, 1:53! En toen kwam het besluit. Het besluit dat denk ik alle mensen met een liefde voor lopen op een dag nemen: ik wil een marathon rennen.

Iets waarover ik natuurlijk al vaker had nagedacht, maar nog nooit op zo’n serieuze manier. Maar ik ben 23, jong, fit en de halve ging extreem lekker. Waarom zou ik het ook niet doen? Dit is het moment!

In de Runner’s World las ik vervolgens de oproep: meld je aan voor het dreamteam en wie weet ren je met RW de marathon van Rotterdam. Ik schreef een motivatie, klikte op send en een paar weken daarna kwam dat telefoontje. “Je bent gekozen voor het dreamteam, wil je nog meedoen?”.

JA!

JA, ja, ja, ja, ja, jaaaa!

Let’s kick some kilometers. Go team!

Chris, Caroline, Udjen, Hans, Nydia & Steven

Chris, Caroline, Udjen, Hans, Nydia & Steven

 

One thought on “Dreamteam

  1. Pingback: Dreamteam takes Zandvoort | Words To Run By

Geef een reactie

