Sneeuw? Killed it!

Wow, wow, wow. Dat het heftig kon worden om in de winter te gaan trainen voor mijn eerste marathon kon ik weten, maar in de tweede week van mijn marathonschema al sneeuw?! Seriously?

Toen ik gekozen werd voor het dreamteam wist ik dat het een zware winter zou worden. Niet dat ik het zo ontzettend erg vind om te lopen in de kou, ik ben gewoon meer van het type lekker-met-een-dekentje-bij-de-verwarming als de temperaturen dalen. Mijn vorige winters liepen dan ook niet over van de kilometers. Af en toe een klein stukje joggen en ik was al heel trots op mezelf.

Sneeuw? No problem, killed it!

Nu ik vast zit aan een schema gaat dat niet langer. Ook niet als het sneeuwt, glad is en ik nog voor mijn werk mijn training gedaan moet hebben, omdat het er anders niet meer van komt. Vol goede moed stap met wapperende haren naar buiten om een van de fijnste runs van het jaar mee te maken. De zon schijnt volop, de sneeuw is nog vers en het park waar ik al zo vaak gelopen heb is veranderd in onontgonnen terrein dat nog ontdekt moet worden.

Mocht je in een lopersdip zitten, laat de verse sneeuw dan een reden zijn om je veters weer eens stevig vast te knopen en eropuit te gaan. Het zal je niet teleurstellen.

Zo mooi!

Geef een reactie

