Schema-angst

Ik zag het eerst als een behoorlijke uitdaging, maar ik ben nu al helemaal fan: lopen met een vast trainingsschema. Vorige week kreeg ik mijn versie binnen van dreamteam trainer Rob Veer. Precies aangepast op mijn persoonlijke doel en wensen kon ik mij geen beter schema wensen. Ik loop vier keer in de week, het hoeft allemaal niet al te hard en ik mag op dinsdag gewoon met mijn mede Running Junkies de straten van Amsterdam bestormen.

Toch keek ik ietwat op tegen dat schema. Waarom die lichte angst? Vanwege het vast zitten aan het lopen. Ik was bang dat het misschien wat moeilijk te combineren zou zijn met de rest van mijn drukke bestaan en dat ik helemaal kapot alsnog het park ingestuurd zou worden. Heel anders dan wanneer je eigen baas bent over je wekelijkse workouts.

In de praktijk blijkt het juist fantastisch te zijn. Het park ingestuurd worden terwijl je je eigenlijk moe en suf voelt werkt als een enorme oppepper. Zaterdagochtend heb ik voor achten mijn training van de dag er al opzitten en ik heb energie voor tien. Vrolijk en vol zin kom ik op mijn werk aan en loop ik zonder moeite direct wat volle kratten met bestelde producten naar de kelder. Niets wakker worden met een amandelmelk latte, mijn boost heb ik vanochtend al gehad. Daarbij blijkt de zonsopgang op IJburg van hoog esthetisch niveau te zijn. Mooi meegenomen.

IJburg in de ochtend

One thought on “Schema-angst

  1. Pingback: 12 redenen om NU te gaan lopen | Words To Run By

Geef een reactie

