Blueberry & banana pancakes

Traditiegetrouw ontbijt ik op 1 januari met een leftover oliebol. Gezien we dit keer alles op oudejaarsavond hebben opgegeten (en ik zo een stukje ga lopen dus wel iets voedzaams kan gebruiken) moest ik net iets anders bedenken. Het werden blueberry & banana pancakes! Een vrolijk ontbijt om het nieuwe jaar mee te starten. Behalve het fruit heb ik speltmeel en allerlei zaadjes voor het beslag gebruikt, dus ze zijn nog gezond ook.

Je kunt er een ei en melk doorheen doen, maar het weglaten kan ook voor een vegan (of allergie-vrije) versie. Zelf heb ik eigenlijk nooit melk in huis, dus gebruik ik meestal gewoon water of plantaardige melk zoals amandelmelk.

Blueberry & banana pancakes

Nodig
Volkoren speltmeel
Water (soja of amandelmelk kan ook)
Chiazaad, sesamzaad, lijnzaad, blauwmaanzaad, zonnebloempitten, pompoenpitten
Een geprakte banaan
Bevroren blauwe bessen
Een ei (weglaten voor vegan pannenkoekjes)
Klein beetje zout
Wat bakpoeder

Ik gooi alles op de gok door elkaar en voeg wat extra water of meel toe om het beslag wat natter of droger te maken. Wees niet zuinig met de blauwe bessen! Mix het met een staafmixer, doe wat zonnebloem of olijfolie in de pan en bak de pannenkoeken stuk voor stuk. Je kunt ze naar smaak afmaken met kaneel, ahornsiroop en frambozen.

Enjoy en natuurlijk een happy new year!

Meer lezen? Normaal begin ik de dag met dit gezonde ontbijt

Geef een reactie

