Dreamteam takes Breda

Gister liep ik met het dreamteam 25 kilometer in Breda. Met enige zenuwen stapte ik ’s ochtends bij Runner’s World-redacteuren Ramiro en Marius in de auto. Niet omdat zij nou zo eng zijn, maar door de afstand. Nog nooit liep ik ZO ver. Gewapend met krentenbollen en muziek gingen we op road trip richting de plek des onheils, waar alles uiteindelijk – natuurlijk – enorm meeviel. 

Eenmaal bij de start keek Ramiro nog eens naar het regenachtige weer, het ijzige paadje waar we moesten starten en onze bibberende beentjes en vroeg zich vervolgens hardop af wat hij ons aandeed. Ik zal eerlijk zijn, nog geen seconde voor zijn vraag dacht ik precies hetzelfde. Ik was alleen niet om half zes opgestaan om mezelf 2,5 uur op te sluiten in een wc (en vervolgens te doen alsof ik alsnog het rondje gelopen had), dus deed ik m’n muts op, sloot mezelf aan bij de pacer die 6,15 minuten per kilometer zou lopen en ging van start.

Twee minuten later hoorde ik opeens Udjen en Caroline achter me. Geen idee hoe ik het voor elkaar kreeg, maar ik was dus gestart in een te snelle groep (namelijk die van 6 minuten per kilometer). Uiteindelijk bleek dat juist heel fijn, want tot kilometer 15 kletsten Udjen en ik de oren van Carolines hoofd en vloog de tijd daardoor voorbij.

Na dat punt besloot ik mijn muziek het werk te laten doen en ging ik zo dicht mogelijk bij de rest van de groep lopen, om wat bescherming tegen wind en regen te vinden. Het lopen ging prima, maar ondertussen kreeg ik het wat koud en had ik wel zin in een warme douche. Onder het motto let’s get this over with versnelde ik iets en begon het aftellen van de laatste kilometers.

Bij de finish bleek weer eens dat het dreamteam echt uit helden bestaat. Iedereen liep de 25k prima uit. Zelfs Chris met blessure en Caroline die net terug was van een week wintersporten. Daarna nog even poseren voor de fotograaf in korte broek was ook al geen probleem. Met hernieuwde energie en motivatie ga ik deze week dus weer verder met mijn trainingen. Thx team! Het is bijna jammer dat ik niet elke zondag om half 6 op mag staan voor een dagje dreamteam.

3 thoughts on “Dreamteam takes Breda

  1. Klinkt weer als een super dag en jullie hebben het weer top gedaan! Voel me bijna schuldig dat ik de hele dag op de bank heb gelegen. filmkijkend terwijl ik me volpropte met witte chocola…. 😉

  2. Pingback: Het perfecte sportdrankje? | Words To Run By

  3. Pingback: Er is weer een filmpje! | Words To Run By

Geef een reactie

