De tofste running crew van Amsterdam

Een aantal jaar geleden kwam ik via de Nike Run House (een tijdelijke concept op de van Baerlestraat) in contact met andere lopers. Er ging een wereld voor mij open. Tot dat moment ging ik alleen of met Maaike op pad en kende ik verder eigenlijk alleen studenten. Dankzij de Run House liep ik opeens met moeders, jonge ondernemers en kantoormannen. Allemaal inspirerende mensen met een liefde voor lopen.

Hardlopen bleek te verbinden. Ik sprak met deze mensen over zenuwen voor een run en dromen over een marathon, maar ook over het expatbestaan, puberende kinderen en een eigen bedrijf opstarten. Helaas ging de Run House dicht, maar gelukkig kwamen de Running Junkies eruit voort. Enthousiaste lopers die elke dinsdag Amsterdam doorcrossen en de run vervolgens afsluiten met lekker eten en veel bier of een lading warme chocolademelk met rum.

Voor goede adviezen en inspiratie bleken ze keer op keer goed van pas te komen. Udjen motiveerde mij om na mijn eerste Dam tot Dam door te gaan voor de halve van Amsterdam en oprichter Ryan liet mij ooit op subtiele wijze weten dat ik mijn high heels maar eens uit moest trappen als ik echt van die shin splints af wilde komen.

Mede door die shin splints heeft het een flinke tijd geduurd voor ik echt elke week met ze door Amsterdam liep, maar sinds ik Ryans advies heb opgevolgd (Dag lieve schoentjes! Na de marathon ga ik jullie weer heel veel aandoen!) en vervolgens een keer meeging, ben ik er zo vaak mogelijk bij op de dinsdagavond. Want wat zijn ze toch leuk en lief en fantastisch! Jeroen coacht me door de – voor mij – net iets te snelle kilometers, Roland verrast me wekelijks met zijn hipster hardlooppakjes, en Ryan kookt elke week zo lekker dat ik het ondertussen afgeleerd heb om na de run nog een etentje te plannen.

Er zijn vele redenen om te beginnen met hardlopen. Jezelf overwinnen, meer vitamine D willen pakken of wekelijks voluit  muziek kunnen luisteren. Maar één van de betere redenen is toch wel dat je je na wat training kunt aansluiten bij de tofste running crew van Nederland. De Running Junkies!

One thought on “De tofste running crew van Amsterdam

  1. Pingback: Dreamteam takes Zandvoort | Words To Run By

Geef een reactie

