Dreamteam takes Watervliet

Wat is dat toch met wedstrijden? Vooraf voel je je niet lekker en krijg je opeens pijn in je linkerbeen, maar tijdens het lopen is alles weg en achteraf blijk je zelfs een toptijd neergezet te hebben. Zaterdag mocht ik dit gevoel weer eens meemaken, want met het Runner’s World dreamteam mocht ik meedoen aan mijn eerste buitenlandse wedstrijd. Klinkt chiquer dan het was – want we liepen in het Belgische Watervliet – maar toch.

Van te voren was ik flink bang gemaakt voor deze Leopoldsloop door redacteur Ramiro. Het zou namelijk een run worden van 13.5 kilometer heen EN terug over een dijk. Ik kreeg horrorbeelden op mijn netvlies van een eindeloze lap asfalt en een snelweg er vlak naast. Het zou zo erg zijn, zei trainer Rob, dat als we dit zouden overleven, we de Coolsingel ook zeker zouden halen.

Het begon allemaal in een surrealistische, betonnen sporthal waar heel hard Lana Del Reys Born to die aanstond (…). Gelukkig kwamen de helden van het dreamteam al snel binnendruppelen, werd het gezellig en kreeg ik er zowaar een beetje zin in om die dijk bij z’n lurven te pakken (die heeft een dijk wel toch?).

Na een korte sprint van Udjen en mij naar de start – planning blijkt niet echt iets voor ons te zijn – startten we. Het was windstil en de dijk bleek veel lager te scoren op de horrorschaal dan verwacht.  Al kletsend verslonden we de ene kilometer na de ander. Ondertussen oefende ik met mijn eerste sportgelletjes, kwam Rob af en toe naast ons fietsen en zwaaiden we vrolijk naar de dreamteam-mannen die voorbij kwamen. Een prima loopje dus.

Na 23 kilometer zagen we opeens Steven opdoemen in de verte. Hij was al gefinished, maar kwam ons nog even ophalen (HELD!). Samen liepen we op en onder enige aanmoediging van zijn kant (we gaan er nog even drie inhalen!) versnelde het tempo. Voor ik het wist waren de laatste vier kilometer voorbij en finishte ik rond de 2:30. Een bizar snelle tijd, gezien ik verwacht had rond de drie uur te lopen.

Clou van het verhaal is dus dat jullie alvast bloemen kunnen bestellen (en zo’n toffe heliumballon) voor bij de finish in Rotterdam op 14 april. Als Rob gelijk had heb ik de Coolsingel in the pocket.

Geef een reactie

