Dreamteam takes Zandvoort

Het was de laatste bijeenkomst met het Runner’s World dreamteam voor het moment suprême in April, hij stond al maanden in de agenda en ik keek er volop naar uit. Twaalf kilometer, lente, strand een run georganiseerd door Runner’s World zelf: de Zandvoort Circuit Run 2013 zou onze run worden! Totdat de winter opeens bedacht dat het wel leuk zou zijn om op 24 maart nog even hoi te komen zeggen. Horrorverhalen over een gevoelstemperatuur van -15 deden de ronde en op Facebook zag ik berichten van afhakers verschijnen. Pijnlijk, dat je op het eind van je marathontraining dan alsnog opkijkt tegen een afstand van twaalf kilometer.

Het was die afstand die ervoor zorgde dat ik toch nog redelijk relaxed naar Zandvoort vertrok. In mijn hoofd bleef ik maar herhalen dat als we deze run niet hadden hoeven lopen, trainer Rob ons vast een kilometertje of vijftien extra had laten zwoegen op deze koude zondag. Met die gedachte trek je toch een stuk vrolijker je drie lagen shirts, twee tights, beenwarmers en handschoenen aan.

Ik zou graag willen zeggen dat het uiteindelijk hartstikke meeviel, maar nee. Dit was de zwaarste run die ik ooit gelopen heb. Oké, zoveel heb ik er nog niet op m’n naam staan en meestal ben ik een te grote sufaap om het uiterste uit mezelf te halen en heel diep te gaan, maar toch. Het parcours was één grote beklimming/afdaling, het waaide HARD, op het strand werd ik ofwel gezandstraald ofwel overspoeld door koud water en over de heuvel mul zand richting boulevard wil ik het niet eens meer hebben.

Achteraf was het natuurlijk ook heel leuk. Over het strand rennen is heerlijk – dit was mijn eerste keer – en het was hartstikke gezellig om tijdens de loop regelmatig ingehaald te worden door een Running Junkie (volgende keer wel even zwaaien Jeroen en Christiaen!). Ik ben heel tevreden over m’n tijd van 1:06, heb er weer een medaille bij voor aan de verwarmingsknop en het was weer super om het dreamteam, de RW-redactie en coach Rob even te zien. Volgend jaar weer dus! (al is de gevoelstemperatuur -17)

Udjen en Hans voor de start

Geef een reactie

