Verplicht chillen

Aan het trainen voor de Rotterdam Marathon? Dan vind je dit weetje dat ik kreeg van trainer Rob vast interessant. Ik leerde namelijk van hem dat het niet de week voor de marathon is die bepalend is voor je 42.195 kilometer, maar de week daarvoor. Deze week dus! Dat betekent rust, rust en nog meer rust. Verplicht chillen, I like.

Als het goed is heb je ondertussen je langste run gehad en ben je nu aan het afbouwen (ook wel taperen in jargon). Van plan om deze week nog even flink aan te zetten? Niet doen! Het grote werk is in de afgelopen maanden al gedaan, aldus Rob. Tijdens deze week is het vooral belangrijk om je lichaam de tijd te geven zich klaar te maken voor de marathon.

Voel je je deze week dus niet zo fit? Ben je moe? Neem dan gelijk gas terug. Het is geen probleem om trainingen te schrappen of in te korten in deze periode. Als je je uiteindelijk maar goed voelt. Heb je juist energie over? Probeer alsnog rustig aan te doen en deze te bewaren voor 14 april. Zorg ervoor dat je je deze week top voelt en je marathon kan niet meer stuk.

Ik heb mezelf deze twee weken daarom op een strak regime gezet. Geen heftige feestjes en late bioscoopbezoeken meer. Elke nacht acht uur slapen. Goed en gezond eten en (ahw…) geen stiletto’s meer. De komende twaalf dagen zie je mij alleen nog maar op uiterst comfortabele sneakers rondhuppelen ofwel in bed liggen. Trainen voor de marathon was nog nooit zo makkelijk.

Advertenties

2 thoughts on “Verplicht chillen

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s