Herstellen

Deze week staat in het teken van herstellen, of misschien beter gezegd: afkicken. Na de marathon van afgelopen zondag bestaat mijn schema de eerste vijf dagen uit zoveel mogelijk niets doen. De eerste twee dagen kon ik ook niet anders, maar ik betrapte mezelf er meerdere malen op dat ik dacht ‘wat een lekker weer, even lopen’ en ‘fijn zo’n vrije dag, straks een stukje lopen’. Niet dus.

Het mag namelijk niet. Het schijnt dat je lichaam nogal kapot is na die paar kilometer hollen en dus is er rust nodig. Nou kon ik die schade de eerste dagen meer dan goed voelen. Ik liep aan de arm richting supermarkt, omdat mijn rechterbeen het soms opeens begaf en ik had flinke moeite met plaatsnemen op de wc (ik begrijp nu ook volledig het nut van armsteunen in wc’s en de wandelstok). Na een paar dagen begint dat gevoel alleen steeds minder te worden en dan wil je weer. Eens een junkie, altijd een junkie.

Vandaag merkte ik echt een grote verbetering. Ik nam de vier trappen omhoog naar m’n werk en belangrijker nog – want pijnlijker – ik ging ook met de trap naar beneden. Toen mijn telefoon ging trok ik er zelfs automatisch een sprintje naartoe. Maandag kwam ik niet eens op het idee om erheen te lopen. Ik werd er helemaal blij van, het lukt langzaamaan weer! Godzijdank, want herstellen is helemaal niet leuk.

Ik zag bergen aan heerlijk ongezond voedsel voor me en urenlang diep slapen, maar dat viel hartstikke tegen. Zondag had ik nauwelijks trek, maandag kon ik mijn burger zelfs maar voor de helft op en de eerste dagen sliep ik maar acht tot zeven korte uurtjes en was daarna weer klaarwakker (normaal slaap ik er gerust negen). Laat mij dus maar gewoon weer lekker lopen, dan ben ik op mijn best. Nog twee nachtjes slapen en ik mag weer los.

Een halfuurtje.

In zeer traag tempo,

Maar toch!

Geef een reactie

