We Owned The Night

Ik zal eerlijk zijn. Het bedrag dat ik moest neerleggen voor een kaartje voor de We Own The Night run in Amsterdam vond ik nogal overdreven voor een 10 kilometerloopje. Achteraf had ik natuurlijk beter kunnen weten. Nike organiseert geen 10 kilometerloopjes, ze organiseren Mega Awesome events. Op de een of andere manier weten ze elke keer keihard te rocken en gister was dat niet anders.

Afgelopen week kwam ik vast in de stemming toen ik met het Glamour running team mijn race pack ging ophalen in de Nike store. We plakten er direct een rondje Vondelpark aan vast ter voorbereiding op de race. Mooi om te zien hoe iedereen getraind had voor een eigen doel. Van onder de 40 minuten finishen tot voor het eerst de 10k uitlopen. Ik hoop dat het bij iedereen gelukt is het doel te bereiken!


Wat mijn doel was wist ik niet helemaal. Ik had nog nooit op eigen tempo een 10k race gelopen en wist dus niet waar ik op in moest zetten. Met nog wat last in mijn linker bovenbeen (ik denk nog steeds wat after marathonpijntjes) verwachtte ik er niet te veel van, maar wat ging het lekker! Stuk voor stuk haalde ik delen van de lange oranje sliert in en kon ik een fijn tempo aanhouden. Uiteindelijk finishte ik rond de 51 minuten. Hurray!

Wat mijn precieze tijd is weet ik nog niet helemaal. Ik was namelijk een van die meisjes die bleef rennen in de Gashouder terwijl we toen blijkbaar al gefinisht waren. Nogal gênant. Al wankelend, uitgedroogd en toe aan koolhydraten kwam ik het podium op waar een lading knappe mannen zonder shirt onze medailles uitdeelde. Oh hai.

Al uitstomend kwam langzaam het feest op gang. Ik dacht dat het een klein optreden zou zijn in de buitenlucht, maar het bleek dat de Gashouder de locatie was van de show van Eva Simons. Begeleid door enorme lichtschermen en een dans crew gaf ze een ontzettend tof optreden, dat eindigde met bakken glitterconfetti uit de lucht (Serieus. Maak me gek).

We owned the night. Big time!

Lijkt me duidelijk dat ik volgende keer niet hoef te twijfelen over het wel of niet kopen van een kaartje als Nike weer iets organiseert. Thx Nike! You rock!

5 thoughts on “We Owned The Night

  1. Nydia, ik weet dat je op woensdag een sociale verplichting hebt – maar als je mee had gedaan met de Nike Run Club, dan was deelname aan We Own The Night gratis. Je had zelfs een introducée kunnen meenemen – ook gratis.

    “Rotterdam” is inmiddels zes weken geleden. Het wordt tijd om na te denken over een vervolg!

  2. Pingback: Dag lief dreamteam! | Words To Run By

Geef een reactie

