#01 Het kan nog

Let’s kick some Dam!

Nog geen startnummer bemachtigd? Als je nu besluit om alsnog mee te doen met de Dam tot Damloop komt het goed. Uit ervaring weet ik dat er elk jaar weer afhakers zijn die hun startnummer aanbieden op Facebook of Twitter. Ook zijn er vaak nog andere manieren om er toch nog een te krijgen. Zo liep ik zelf twee keer mee in het HvA en UvA-team, een vriendin sloot zich aan bij een groep die vanuit tijdschrift Viva meedeed en mijn zus liep vanuit haar werk.

Al denk je nu nog dat die afstand veel te ver is of kun je je niet voorstellen dat je ooit zo ver zou kunnen hardlopen: doe mee met de trainingen vanaf 1 juni en kick some Dam!

Het is dus ook nog niet te laat om medelopers te werven om de komende maanden mee te trainen. Het kan heel fijn zijn om trainingsmaatjes te hebben. Ze leiden je tijdens het rennen af van hoe zwaar het is en eenmaal een afspraak gemaakt is het moeilijk er nog onderuit te komen.

Toch koos ik zelf voor de silent approach bij mijn eerste Damloop. Ik deed mijn trainingen wel met vriendin Maaike, maar vertelde het verder juist niet aan iedereen. Een fijne manier om toe te passen als je bang bent dat je zelf een van die afhakers wordt die FB in moet zetten om van je startnummer af te komen. Het juist wel vertellen kan als stok achter de deur werken, maar er niets over zeggen kan ook motiverend zijn. Zo van, 22 september zal ik eens laten zien wat ik kan. BAM!

One thought on “#01 Het kan nog

  1. (Commenting in English today because too little time to write a decent Dutch comment! )

    This year, I specifically joined Le Champion, that I will not miss the registration but because I was too busy training for Luxembourg marathon, and stressed with the new house, I missed it anyway!

    Now, like you said, I will be one of those, who will be trying my luck to check FB/Twitter for bibs for sale, from those who changed their minds.

    Hoping though at the same time, I get in the Viva team because that would be far more awesome 🙂

    Good luck with your training Nydia! Yes, and I can’t wait to read about how you BAM Dam tot Dam! 😀

Geef een reactie

