#04 Morning Run

Let’s kick some Dam!

Voor wie van de ene naar de andere afspraak rent (en dan niet op hardloopschoenen) kan het lastig zijn om tijd te vinden voor trainingen. Aangezien je het zonder echt niet gaat redden is het niet anders dan dat je tijd moet vrijmaken. Wanneer het echt niet lukt om tussendoor te lopen, probeer ik een morning run in te plannen. Het vereist ijzeren discipline, een goede wekker en het liefst een avondje vroeg naar bed, maar dan heb je wel wat. Namelijk een on top of the world-gevoel tijdens het lopen wanneer de zon net opgekomen is en het park nog helemaal van jou is en een naah-nah-nah-naah-naaah-gevoel op werk, waar al je collega’s versuft binnenlopen, terwijl jij je work out er al lang en breed op hebt zitten en energie hebt voor tien.

Nu de trainingen nog niet heel erg intensief zijn en niet langer duren dan een half uur, kun je gerust zonder ontbijt de deur uit. Let er wel op dat je genoeg water drinkt voordat je op pad gaat, gezien je lichaam waarschijnlijk licht uitgedroogd is na een nacht slaap. Bij thuiskomst lekker douchen en goed ontbijten (bijvoorbeeld met dit gezonde booster breakfast) en je gaat vol endorfines je dag in.

Morning run

Ook beginnen met trainen voor de Dam tot Damloop? Het schema is nog maar net begonnen. Het kan nog!

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s