#08 Training

Wanneer je een stukje op weg bent met het hardlopen is het goed om –  los van je loopjes – doelgericht aan bepaalde spieren en je verdere conditie te werken. Ergens in mijn achterhoofd weet ik dat het voor mij ook goed zou zijn, maar ik loop liever 10k in rustig tempo in plaats van vijf keer 500 meter heel hard. Oftewel: ik ben best lui.

Toen ik mij vanochtend om half 10 (op zaterdagochtend, applaus!) aansloot bij de Run2Day-training vanaf het Oosterpark had ik dan ook geen idee dat het een daadwerkelijke training was. Ik dacht gewoon een stukje rennen met wat leuke mensen door Oost: altijd goed. Maar nee. Er was een trainer, er waren pionnetjes en er waren aan elkaar gemaakte fietsbanden voor wat oefeningen. Anderhalf uur later had ik gesprint, geplankt, gesprongen en opgedrukt. Ik had het nooit uit mezelf gedaan, maar eigenlijk was het een prima zaterdagochtendbesteding. Zelfs voor een hater als ik.

Ook voor beginners (zoals jij!) zijn deze trainingen goed om te doen. Je hoeft geen lange stukken te kunnen rennen, kunt alle oefeningen op eigen niveau doen en samen zwoegen is sowieso gezelliger dan alleen. Goede tip dus voor als je aan het trainen bent voor de Dam tot Damloop.

De Run2Day bij het Oosterpark

Elke zaterdag om 09:30 vanaf de Run2Day op de Overtoom of bij het Oosterpark. Meedoen is gratis en er is plek om je spullen achter te laten. Tot volgende week?

One thought on “#08 Training

  1. Als ik in Amsterdam zou wonen zou ik zeker mee lopen! Maar helaas woon ik er met de auto toch 40min vandaan en dan kan ik beter lekker zelf gaan lopen..

Geef een reactie

