#11 Just run

Let’s kick some Dam!

Soms schreeuwt je hardloopschema om aandacht, maar verpest iets simpels je run alsnog. Je sport-bh kwijt zijn of niet kunnen opstaan bijvoorbeeld. Hier wat tips om te zorgen dat je hardloopplan niet in duigen valt door zoiets sufs.

Zorg dat je running gear een vaste plaats heeft
Als ik weer eens als een gek door het huis rende en alles overhoop haalde omdat ik iets kwijt was, zei mijn vader altijd: alles heeft een vaste plaats. Hoe vaak heb ik die zin wel niet door mijn hoofd laten gaan op zoek naar een schone sport-bh/een linker hardloopsok / oordopjes / mijn waterbelt (of juist al die losse flesjes). Vanaf nu heb ik een groot deel van mijn kast dus ingericht als mini Run2Day. Mandjes met gadgets, mijn schoenen, stapeltjes kleding. In no time heb ik alles wat ik nodig heb en kan ik de deur uit.

Heb altijd iets makkelijks te eten in huis 
Wraps met hummus , bananen en noten, crackers met pindakaas (en sambal, jammie!). Het hoeft niets groots te zijn, maar door niet eerst nog naar de supermarkt te hoeven ben je sneller op pad.

Doe het licht uit
Op tijd naar bed gaan de avond voor een ochtendloopje is altijd weer een uitdaging. Tip: doe het licht uit. Eenmaal in bed heb ik altijd de neiging om nog snel even mijn Twitter door te scrollen, m’n mail te checken, Facebook te bekijken en daarna nog te gaan lezen. Uiteindelijk val ik dan vanzelf wel in slaap, maar als ik direct het licht had uitgedaan was het sneller gegaan. Je mail lezen is trouwens echt een no go. Je kunt namelijk toch niets met de berichten doen, behalve je er heel erg druk over maken. Niet zo handig om 12 uur ’s nachts.

Kook vooruit
Hoe sneller je na je werk je avondmaaltje gekookt en opgegeten hebt, hoe sneller je uiteindelijk de deur weer uit kunt. Eerst naar huis fietsen, nadenken over wat je gaat maken, naar de supermarkt fietsen, koken, kost zoveel tijd dat het alweer bijna donker wordt als je eenmaal je schoenen aan hebt. Voor mij een reden om niet te gaan, want alleen in het donker rennen vind ik niet zo fijn. Als ik weet dat ik op bepaalde dagen ’s avonds moet lopen probeer ik daarom om de dag ervoor wat meer te koken. Opwarmen, klaar!

Doe direct je kleding aan
Want je hardloopoutfit uiteindelijk uitdoen terwijl je niet gelopen hebt, dat is pas echt suf

Ook hard aan het trainen voor (je eerste) Dam tot Damloop? Lees hier meer uit de Kick Some Dam-serie

Wraps met hummus, easydepeasy!

Geef een reactie

