Groene smoothies in Amsterdam

Een aantal maanden terug schreef ik een post over fijne groene smoothie spots in Londen. Gek genoeg had ik er nooit aan gedacht om hetzelfde te doen over Amsterdam. Toen ik opeens de ingeving kreeg om dit alsnog te doen ben ik direct op jacht gegaan en heb ik heel wat gezelligs en gezonds gevonden. Zo blijkt wel weer: soms is het goed om met de ogen van een toerist naar je eigen stad te kijken.

Lite / Dark
Utrechtsestraat 22
Denk aan bakken vol vers fruit en groente, poedertjes, chiazaadjes en… chocola! Deze hippe bar in een van de leukste straten van Amsterdam zorgt voor 100% energy en 100% temptation. Van de shakes die ze voor je maken krijg je een stoot energie, maar je kunt er ook terecht voor een zwoele choco fondu met vers fruit. Ook de vegan, suikervrije, glutenvrije EN zuivelvrije brownie is trouwens een aanrader.

Bakken vol lekkers bij Lite / Dark Een energiekick in een flesje bij Lite / Dark

Jay’s Juices
Haarlemmerstraat 14
Hoe leuk is dit hippie tentje op de Haarlemmerstraat?! De vrolijke Jay en zijn mede-juicer maken je instant vrolijk, evenals de gezellige namen van de smoothies op de muur en de eindeloze rij waar je uit kunt kiezen. Ik koos uiteindelijk voor de ‘Green Magic’ met alle veggies die ze in huis hebben, maar moet sowieso nog eens terug voor het verse kokosdrankje dat ze hier maken. Ik zag het in een flits voorbij komen en het zag er echt delicious uit. Wat betreft concept lijkt het heel erg op de ‘naamloze awesomeness‘ in Londen, maar dan dus gewoon in Amsterdam. Love it!

Maaike met sapjes van Jay Van Jay's Juices word je sowieso vrolijk

SLA
Ceintuurbaan 149
De nieuwe hipster plek in town. Rijen tot buiten de deur, volop in de media en duizenden likes op Facebook. Hier moet je naartoe. En dan niet omdat het zo hip is, maar zo tof! Licht, ruim en met tuin vol kruiden. Uiteraard blenden ze ook hier weer zonder moeite een groen monster voor je in elkaar, maar je kunt er ook terecht voor een zelf samengestelde salade met allerlei lekkers. Op de kaart ook een raw choco-chiazaadtaart, maar helaas was die op het moment dat wij langskwamen niet te bestellen. Snel weer terug dus.

De tuin van SLA De bar bij SLA

Drovers Dog
Eerste Atjehstraat 62
Hele lieve mensen die je al herkennen na één bezoekje, veel lekkers en gezonds, bij mij om de hoek: Drovers Dog is mijn nieuwe favoriete hang out. Het is een Australische bar waar ze prima overweg kunnen met smoothies en juices. Ik ontdekte hier de fijne combinatie wortel, peer en gember nadat ik had gevraagd of de jongen achter de bar iets voor mij wilde brouwen. Je kunt ook zelf een sapje samenstellen of er één van de kaart kiezen. De wraps zijn hier trouwens ook echt to die for. Go!

De Australische Drovers Dog in oost Peer en wortel bleek een super combi te zijn

Bakers & Roasters
Eerste Jacob van Campenstraat 54
Bijna elke weer probeer ik voor ik ga werken te ontbijten met een vriendinnetje. We kiezen elke week een nieuwe plek uit, maar Bakers & Roasters is vooralsnog favoriet. Vroeg open, ze hebben er een fris groen sapje en een fantastische ontbijtkaart. Je kunt hier los met zoetigheid en bacon, maar ook kiezen voor een chiq gerecht met ei en zalm. Zo lekker, hier wil ik elke dag wel vroeg voor opstaan.

Misschien wel the best breakfast in town... bij Bakers & Roasters Met Belle ontbijten bij Bakers & Roasters

6 thoughts on “Groene smoothies in Amsterdam

  1. Pingback: Running London – Op jacht naar groene smoothies | Words To Run By

  2. Pingback: Vita break | Words To Run By

  3. Pingback: Travel Carousel: September 2013 | Travel on a Budget

Geef een reactie

