#RWorkoutRun

Hardlopen in de vroege ochtend is niet mijn sterkste punt. Hoe dreigend ik de naam van mijn wekker ook maak (GetTheFuckOutOfBedAndRun) en hoe pompend de muziek die mij wekt ook is (The Prodigy)… in bed blijven liggen is altijd zo verleidelijk. Een van de weinige manieren om mij toch op een vroeg-vroeg-VROEG tijdstip te laten lopen, is door er een sociaal ding van te maken. Samen lopen is leuker dan alleen. En daarna samen koffie drinken en met worteltaart ontbijten maakt het ook een stuk plezanter.

Ik twijfelde dus maar heel-heel even toen ik werd gevraagd mee te lopen met de #RWorkoutRun vanaf de Runner’s World redactie in hartje Amsterdam. Om 07:30 moesten we verzamelen, dus legde ik mijn outfit klaar, zette ik keurig mijn wekker om 06:30 (met snooze-optie tot 06:40), appte mijn RunningJunkie-maat om 06:45 of hij al wakker was en stapte na een hectisch door het huis rennen voor de juiste spullen (toch niet goed klaargelegd) om 07:10 op de fiets. Top.

Fris en fruitig (niet echt, maar dit klinkt gewoon beter) verzamelde de groep op Raamgracht 4 en vertrokken we onder de fantastische leiding van hardlooptalent – en Runner’s World’s marketing manager-  Imo Muller voor een training. Nee, het was niet gewoon een stukje lopen, afzien zouden we. Oefeningen zijn namelijk niet zo aan mij besteed en al helemaal niet als ik ze zonder ontbijt op een naar bier ruikend Rembrandtplein probeer uit te voeren (met nadruk op probeer). Gelukkig was het wel heel gezellig en had Imo nog een verrassing voor ons in petto.

Bij de Oude Kerk op de wallen ging hij namelijk opeens op zoek naar een ingang. Ik wisselde een angstige blik uit met hoofdredacteur Olivier, maar hij bleek er ook niets vanaf te weten. De eigenaar (pastoor, priester, gemeentemeneer, ik weet het niet?) van de kerk gelukkig wel, want blijkbaar was dit van te voren afgesproken. En dus deden we rond een uur of acht sprintoefeningen in een kerk over oude graven. Holy shit!

Na nog een goed stukje wallen meegepakt te hebben bleek er nog een surprise element te zijn: een bezoek aan de Zuiderkerk. Daar hebben ze namelijk trappen en die zijn wel zo handig tijdens je morning workout. Ja. Dat dacht ik ook ja.

Nee, even serieus. Dit (en de worteltaart achteraf) was de beste manier om mijn vrijdagochtend te starten en ik kijk nu al uit naar volgende week. Vrijdag, 07:30 @ Raamgracht 4. Be there!

Group selfie!

Alle helden van de ochtend, met in het bijzonder Rianne, die zondag nog de marathon van New York liep (met koorts!) WOW.

One thought on “#RWorkoutRun

  1. Pingback: Herfst | Words To Run By

Geef een reactie

