Herfst

De keuze is deze herfst aan jou. Samen met je bikini je strakke lijf  diep in de kast opbergen, of doortrainen op beast mode en beter dan ooit de zomer ingaan als die over een paar maanden weer begint. Ik heb voor dat laatste gekozen en er het volgende plan voor opgesteld.

Herfst is leuk!
Je mindset is net zo belangrijk als je spieren. Eind zomer besloot ik daarom om de herfst dit keer volop te omarmen. De avonden bankhangen bij de kachel, thee drinken met vriendinnen, het maximale uit mijn Pathé Unlimited halen, maar ook alles wat er wat betreft rennen bij komt kijken. De hardloopjasjes mogen weer uit de kast, de oranje blaadjes en lucht zorgen voor een fijn uitzicht en het is weer de juiste tijd om goed vies te worden door episch door regen en modder te rennen. Lopen in de herfst is leuk!

Loop samen
Kou en storm trotseren gaat samen nou eenmaal makkelijker. Gedeelde smart is halve smart en stoere mannen zijn ook wel handig nu het zo vroeg donker wordt. Op dinsdag loop ik daarom met de Running Junkies, in een echt fanatieke bui kan ik donderdag meedoen aan baantraining, vrijdag doe ik mee aan de #RWorkoutRun, in het weekend kan ik met een vriend of vriendin een wat langere afstand doen en als het goed is start ik binnenkort een eigen running club op de maandagochtend (meer info volgt!). Niet komen is geen optie. Rennen dus!

Stel doelen
Ik heb dit jaar twee marathons gelopen en het virus goed te pakken gekregen. In 2014 wil ik heel graag weer twee marathons lopen, maar dan snel (in mijn geval betekent dat onder de vier uur… snel is relatief naast mijn fantastische hardloopvriendjes die de 42k in drie uur wegtikken). Door zo’n doel met mijzelf af te spreken moet ik wel naar buiten en kijk ik zelfs uit naar de trainingen. Inschrijven voor een loopje doet ook altijd veel goed. De Vondelparkloop of Halve van Egmond bijvoorbeeld. Ze staan allebei op mijn lijstje.

Ga langs de H&M
Een nieuw seizoen schreeuwt om nieuwe outfits. En dan vooral de herfst, want je moet opvallen in het donker, je iets warmer kleden en een jasje hebben dat de regen een beetje aan kan. Ik heb vorige week alvast een rondje H&M gedaan en de collectie is N I C E. Nieuwe hardloopspullen zijn altijd een goede reden om te gaan rennen.

Kijk die herfstkleuren! MOOI!

3 thoughts on “Herfst

  1. Ik hou ook wel van lopen in de herfst! Betere temperatuur en de blaadjes zijn zo mooi 🙂
    Kan iedereen gewoon meelopen met de Running Junkies? Moet je je aanmelden oid?

Geef een reactie

