Detox

Afgelopen zondag was ik jarig, dus dat moest gevierd. Zaterdag begon ik alvast met taart, zondag bakte ik vier verschillende soorten en proefde ze ook allemaal, maandag ontbeet ik met de overgebleven restjes, dinsdag trakteren op werk; dus taart, woensdag op bezoek bij een hotel, ik kreeg er twee (!?) keer taart, donderdag een  jarige collega: taart, en vanochtend was de #RWorkoutRun met als traditie na afloop…taart!

Al die taart combineerde ik met weinig slaap, ontbijten met chococroissantjes en ’s avonds een patatje speciaal on the go. Op de tweede boekpresentatie waar ik deze week was stond ik net te dineren met bitterballen en een bak tacochips toen ik dacht: dit kan echt niet langer. Een van de Xander-uitgeverij-meisjes begon over hoeveel zin ze had in een enorme groene smoothie en het water liep zo ongeveer in mijn mond. Nu zit ik dus aan de tweede gang van mijn diner: een groene smoothie met heel veel gezonds.

Hopelijk beperkt het de schade nog enigszins. Het weinige groens, mijn verjaardag en ’s nachts naar The Hunger Games deel twee eist zijn tol. Een tijd geleden sprak ik af om op zaterdag 23 november 15k te gaan lopen op het strand, maar dat heb ik net kunnen afzeggen. Opkomende pijn in mijn keel, een continu gevoel dat ik liters water bij zou moeten tanken en algehele moeheid. Morgen mag iedereen mij Sjaak Afhaak noemen. Bah.

Ik heb een week lang ‘genoten’ van alles waar te veel zout in zit en je geen fornuis voor nodig hebt, nu is het tijd om mij te gaan gedragen naar de leeftijd die ik zondag bereikt heb. Goed voor jezelf zorgen is tenslotte een van de betere cadeaus die je jezelf kunt geven voor je verjaardag. Dankzij die twee boekpresentaties kan ik zo fijn mijn bed in duiken met genoeg leesvoer om goed bij te komen van deze week.

Ook toe aan een kleine detox? Dit zijn de ingrediënten van de groene smoothie die ik momenteel zit weg te tikken:

– spinazie
– kokoswater
– blauwe bessen
– spirulina en tarwegraspoeder
– komkommer

En dit zijn de boeken die ik mee naar bed neem:

Aangeschoten wild, winnaar van de Coffeecompany Book Award
Koffie verkeerd, geschreven door mijn Chicklit.nl-collega Elsbeth
(op beide auteurs ben ik heel trots, vandaar dit spam-momentje, sorry guys!)

Detox-materiaal

Geef een reactie

