Fit

Met de scooter naar de sportschool. Altijd de roltrap nemen en klagen over een missende conditie. De auto pakken voor dat kleine stukje naar de supermarkt. Ik snap het gewoon niet. Om fit te worden hoef je echt geen marathons te rennen, het is veel simpeler dan dat. BEWEEG. Zoveel mogelijk. Ook buiten je work-outs.

Het gaat er namelijk niet om wie de verste afstanden rent, zwemt of fietst. Wat je naast het sporten doet is net zo belangrijk. De hele dag op je bureaustoel zitten (en dan vooral die met wieltjes die je zo fijn overal heen rijden) is funest. De lieftallige dame die de hele dag heen en weer loopt in dat leuke barretje – maar verder een gruwelijke hekel aan sport heeft en er niet eens aan denkt ooit zoiets belachelijks te doen als hardlopen –  is uiteindelijk beter bezig dan de kantoor-marathonloper.

Het verbaast mij daarom hoe vaak mensen voor de roltrap kiezen (punt 1), om dan ook nog eens stil te gaan staan (punt 2), terwijl ze zo graag praten over hoe vaak ze wel niet naar de sportschool gaan (met de scooter of alleen als het niet regent). Of de lift pakken, ondanks dat het eindeloos lang duurt voordat ‘ie beneden is en je vervolgens ook nog een bijzonder lange tijd naast je awkward collega staat (terwijl je tot alle goden der aard bidt of hij/zij alsjeblieft niet weer begint over dat zieke huisdier).

Het is oh zo fijn om de luie weg te kiezen, maar uiteindelijk kom je er niet ver mee. Daag jezelf uit. Neem de trap (ook naar de vijfde verdieping), haal vrijwillig boodschappen voor kantoor, fiets een stukje om voor goede koffie (Dit altijd. Sowieso) en neem een bureaustoel zonder wieltjes. Daarnaast af en toe een stukje hardlopen is dan mooi meegenomen.

Het liefst willen we fit worden  in uiterst luie staat. De cover van Men’s Health is er vaak een goed voorbeeld van: fit in vijf minuten! De acht-minuten-work-out voor een killer body. Houd op zeg. Wil je nou gezond worden of er alleen een paar weken goed uitzien? Met je billen van de bank af en aan de slag!

Fitte meisjes

3 thoughts on “Fit

  1. Dit is ZO WAAR. Ik heb een tijd de trap genomen in plaats van de roltrap bij station, ziekenhuis etcetera, en dan voel ik me ZO GOED vergeleken met de mensen die op de roltrap staan! Klinkt egoïstisch, is misschien ook zo maar op dat moment is het toch fijn dat je de knop om kan zetten 🙂

  2. Helemaal mee eens.
    De korte stukjes fiets ik en ik neem altijd de trap op mijn werk. En ook als er keuze is voor een roltrap, dan is de sport om via de trap sneller te zijn dan de mensen op de roltrap.
    Ach, en daarnaast ga ik toch ook maar een marathon lopen…

  3. Heel erg mee eens. Maar van de 6 trappen op kantoor raak ik zo buiten adem dat ik dan lekker de lift neem. Ik ga wel altijd fietsen, het helpt ook mee dat ik niet zo van parkeren houd. De trap op Utrecht CS neem ik wel altijd en ik ben altijd sneller. Prima om de collega die zo langzaam loopt en niet echt interessant is ongemerkt in te halen.

Geef een reactie

