Pompoensoep

Super handig: in een challenge zitten (#runeverydayindecember) en je op dag drie al niet helemaal fit voelen. Gelukkig is daar pompoensoep. Maak een flinke pan en je voelt je direct een stuk beter. Super makkelijk en heel erg lekker.

Komt ‘ie:

Je hebt nodig
– Een aantal uien en knoflook
– Een pompoen (flessenpompoen vind ik het fijnst snijden, je kunt de schil ook gebruiken)
– Een gelijk deel wortel
– Bouillon
– Kokend water

En dan…
Snij alles, zet een pan met olijfolie op het vuur en bak eerst de uien. Gooi er vervolgens de knoflook bij, laat het even staan en bak vervolgens de pompoen en wortel even mee. Voeg vervolgens kokend water toe zodat het net een beetje onderstaat, voeg ook je bouillon toe en laat koken (iets van 20/30 minuten). Staafmixer erdoorheen en je bent klaar.

Als ik me niet zo lekker voel doe ik er ook nog kurkuma en zwarte peper doorheen. Kurkuma schijnt ontstekingsremmend te werken en wordt beter opgenomen in combinatie met zwarte peper.

Ik heb net alsnog netjes mijn rondje gedaan (maar liefst 3k, hoezee!). Hoe gaat het bij jou?

Pompoensoep maakt alles beter!

2 thoughts on “Pompoensoep

  1. Die soep is inderdaad heerlijk. Zoete aardappel past er ook goed bij. Ik ben ook in een challenge verwikkeld. Zondag organiseert onze atletiekclub z’n jaarlijkse cross, 6.8 km in het bos met flink wat hellingen. Een van de trainers heeft me uitgedaagd en gezegd dat hij van me zal winnen. De inzet is een etentje op restaurant. Daarom heb ik sinds zaterdag elke dag gerend en nu ik lees over de runeverydayindecember challenge, krijg ik de kriebels om dit tot het eind van de maand vol te houden. Zal een goede voorbereiding zijn van mijn eerste race van 2014, de Prom’Classic (10 km van Nice).

Geef een reactie

