#runeveryday Week 1

Op 1 december startte de #runeverydayindecember challenge. Dat doe ik wel even dacht ik. Aan de ene kant is het super leuk om eens op een andere manier met hardlopen bezig te zijn (kort en vaak op random momenten in plaats van lang en meer gepland), aan de andere kant lijkt het erop dat mijn schenen het iets minder leuk vinden. Hier de tussenstand:

Zondag 1 december – 2.6 k
Vol goede moed begin ik aan de challenge. Ik heb vrijdag en zaterdag ook gelopen (wat ik zeker niet had gedaan als ik eerder van deze uitdaging gehoord had), maar vind het te leuk en dus loop ik een kort stukje door het park aan het eind van mijn straat. De bomen zijn volop in herfststemming. Mooi!

Maandag 2 december – 5.45 k
Om half 8 ’s ochtends leid ik de ochtendloop RUN COFFEE RUN vanuit de Coffeecompany Branderij in Amsterdam oost. Het is de eerste editie en we houden het op een relaxte vijf kilometer. Een heel fijn begin van de week en nog voor half 9 heb ik mijn #runeverydayindecember-plicht volbracht.

Dinsdag 3 december – 3.25 k
Ai, mijn weerstand heeft een klap gekregen van weinig slaap en slecht eten en dus voel ik me niet 100% fit. Toch maar een klein rondje doen (met fietsbegeleiding van vriendin B) en daarna lekker bankhangen met zelfgemaakte pompoensoep. En dat voelt toch een stuk beter als je wel even naar buiten bent geweest.

Woensdag 4 december – 6.03 k
Mijn woensdag is standaard volgeboekt en dus loop ik eigenlijk nooit op deze dag. Tot vandaag, want nu moet ik wel. Van te voren kijk ik ertegenop, want ik heb de hele dag al van het een naar het ander gerend. Eenmaal aan het lopen ga ik juist super lekker en maak ik er zelfs een 6k rondje van. Dit had ik niet zien aankomen.

Donderdag 5 december – 2.04 k
Terwijl vriendlief boodschappen doet ren ik heel snel een blokje om. Als hij thuiskomt sta ik al onder de douche. Weer een dag in the pocket.

Vrijdag 6 december – 1.62 k
Om kwart over 7 moet ik in de trein zitten voor een dagje werken in Rotterdam en als ik 12 uur later thuiskom zit mijn huis al vol met Sinterklaasvierders die zin hebben in lekker eten. Toch schiet ik heel snel een loopoutfitje aan en ren ik later precies een mile. Het voelt laf, maar aan de andere kant heb ik bij elke trap die ik vandaag liep last gehad van mijn schenen, dus misschien is het sowieso geen slecht idee om wat kortere stukjes te gaan lopen.

Zaterdag 7 december – 2.32 k
Het is al laat als ik nog naar buiten moet, maar gekleed in dikke trui en joggingbroek ga ik toch de straat op. In plaats van nagefloten te worden (wat regelmatig voorkomt als ik in tights ren) word ik dit keer aangemoedigd door de gasten die rond de MaccieD staan te hangen. Note to self: doe lelijke slobberkleding aan en je kunt ’s avonds zonder al te veel gedoe de straat op.

En? Hoe gaat het bij jullie?

3 thoughts on “#runeveryday Week 1

  1. Goed bezig hoor! Ik heb erover getwijfeld, maar ben toch voor de Whywait challenge (70 km in december) gegaan. Zit inmiddels op 50 km, niet echt een challenge voor mij misschien. De echte uitdaging zit in het zo origineel mogelijk je runs posten vind ik.

  2. Hier wordt het steeds zwaarder haha! Nu de 2e week er aan komt wordt het lastiger want het nieuwtje is er af. Ook merk ik dat langere afstanden moeilijk worden want mijn benen hebben het zwaar. Maar ik blijf gewoon doorgaan!

  3. leuk motiverend blog heb je! Ik doe ook de runeverydayindecember challenge en so far so good.. vind het vooral lastig om ook langere afstanden te blijven doen omdat ik ook voor de halve van egmond moet trainen

Geef een reactie

