#runeveryday eindstand

Je had het vast al door: geen foto’s meer op Instagram, geen posts met nieuwe tussenstanden. Ergens ging er iets fout met mijn #runeverydayindecember challenge. Erg genoeg kwam het niet eens door het lopen zelf of een geval van geen-zin, maar door een stomme missprong tijdens een fotoshoot voor Glamour op hoge, fragiele hakken. Op de fiets naar huis voelde ik al dat er iets was misgegaan, maar de dag erna wist ik het echt zeker.

Traplopen, knielen en opstaan en ook gewoon van de ene kant naar de andere kant van kantoor lopen zorgde voor pijnscheuten in m’n rechterknie. Pushen als je al ergens last van hebt kan eigenlijk alleen maar fout gaan en dus besloot ik de challenge te stoppen. Ik werd op een niet al te subtiele manier met mijn neus op de feiten gedrukt. Pijnlijk hoe kwetsbaar je lichaam is en hoe makkelijk er dus iets fout kan gaan.

Na wat dagen rust ben ik langzaamaan weer gaan lopen en al schiet er soms nog een steek door m’n knie, het gaat godzijdank een stuk beter. Een echte opluchting, want van niet kunnen lopen word ik echt chagrijnig. Geen geslaagde challenge dus voor mij, maar ik heb er wel het een en ander uitgehaald. Dat lopen na een vermoeiende, vervelende en lange werkdag heel fijn is (dus Nydia, GA GEWOON), dat door storm heen rennen net wat meer spanning aan je run kan geven (dus ook geen reden om thuis te blijven), dat je niet altijd lang of ver hoeft te lopen (1.6k lopen is verrassend leuk) en dat je vooral erg blij moet zijn als je überhaupt lekker kunt rennen.

Aan iedereen die er bijna is: keep up the good work. Wat een goed gevoel moet het zijn om de hele maand vol te maken. Helden! En natuurlijk een merry Christmas aan jullie allemaal. Straks nog even een rondje doen?

Vrede op aarde!

7 thoughts on “#runeveryday eindstand

  1. Hej Nydia,
    Erg jammer te horen dat je moest stoppen met de challenge!
    Dankzij jou heb ik überhaupt van de challenge gelezen en ben ermee begonnen. 7 december pas, maar ja, beter laat dan nooit.

    Ik hoop dat je knie spoedig weer helemaal geneest en je geen last meer hebt.

    Groetjes,
    Jo

  2. Ow, dat heb ik helemaal gemist! Jammer. Ik heb nu 30 van de 31 dagen van de challenge erop zitten en moet dus nog één keer. Het viel mij wel mee, eerlijk gezegd – en ik verklaar dat als volgt: ik was al gewend om vijf of zes dagen in de week te lopen. Denk dat het vooral zwaar is voor hen die gewoon zijn om twee of drie keer in de week de hardloopschoenen aan te trekken.

Geef een reactie

