Zwemparadijs

Niets is zo erg als het licht en geluid van een zwembad en toch wilde ik gister alleen maar zwemmen. De openingstijden van het zwembad om de hoek wilden de drie voorgaande dagen maar niet meewerken en dat maakte dat ik bijna wanhopig snakte naar een duik. Ik legde mij erbij neer dat er toch echt gefietst moest worden en Googlede ‘zwembaden Amsterdam’ om terecht te komen bij het wel geopende Marnixbad. 6k fietsplezier heen en 6k geen-zin-meer terug (Leest u mee? Ga-lekker-fietsen-joh-huisarts?) met daartussenin zo’n 2k puur overleven in een natte omgeving. Spannend!

Er komt namelijk het een en ander kijken bij een sport uitoefenen op een plek waar je nooit eerder geweest bent. Wat zijn de gedragscodes van het bad?
– Hoe gaat dat verdomde poortje bijvoorbeeld open? (bandje er voor houden. Nee, niet daar voor. Ook niet daar voor! NYDIAKOMTOPJEKUNTDIT!)
– Hoe krijg je de balk van je omkleedhokje voor beide deuren? (door een klassieke spagaat uit te voeren met benen EN handen)
– Neem je je handdoek mee? (ik wel, maar het moet niet denk ik. D’ohhh)
– Wat doe je als je niet weet of mensen die langs de kant hangen nou wel of niet willen beginnen met hun baantje trekken? (vriendelijk knikken/vragend kijken/vervolgens maar gewoon gaan zwemmen ?? )

Van die dingen.

Als je dit alles eenmaal een beetje op een rijtje hebt, is het – ja, lieve hardlopers – best leuk om te zwemmen. Niets geen last van gekkigheid in je voet, lekker warm en als er toevallig een vader naast je zwemles geeft aan z’n zesjarige zoontje, kun je zelfs nog aan je techniek werken (knieën bij elkaar, netjes zwemmen!).

Toch miste ik het een en ander en dan bedoel ik met dat een mijn pompende play list en met dat ander: RUST. Je bent in zo’n baan namelijk voortdurend bezig met anderen. Je krijgt sowieso een keer een trap van iemand op de baan naast je, jongetjes met overgewicht door te veel energy drink gaan raar duiken, die ene chick zwemt veel te langzaam, je moet de hele tijd opletten of je badpak nog enigszins op z’n plek zit vanwege de Italiaan en je zwemt toch ietwat angstig als je opeens je eerste liefde denkt te zien zwemmen (wat later dan helemaal niet zo blijkt te zijn, maar dan heb je toch weer een paar baantjes extra hard en goed gezwommen om indruk te maken. Winning!).

Gedoe dus. Daarbij zie ik geen ene fuck zonder bril, dus doe ik (voornamelijk om het per ongeluk betasten van andere zwemmers te voorkomen) mijn oude brilletje op en dat vind ik eigenlijk stom en raar, maar wat moet ik anders? En ik kan eigenlijk helemaal niet zwemmen! Nul techniek! Ik krijg de hele tijd water in mijn neus door die gekke borstcrawlers!

Poeh. Lijkt me duidelijk dat ik hier echt even van moet bijkomen. En terwijl ik dat doe (in mijn Running Junkies-shirt – gewoon voor het gevoel – en met een grote Milka Choco-Swing binnen handbereik), denk ik vooral druk na over hoe ik een privézwembad kan regelen. Ik ben bereid super choco fudge pie te maken met je naam erop en uit de kleren te gaan (als in: ik neem m’n badpak mee!). Wie biedt?

Het bandje was een match met m'n tas. Pluspunt voor het Marnix!

10 thoughts on “Zwemparadijs

  1. Pingback: Huilen | Words To Run By

  2. Hahaha Nydia, ik begrijp je vollédig!!!! Ook ik háát zwembaden😁 Maar ik lach me wel slap om je verhaal hoor, zo inleefbaar en zó geestig! Succes met het vinden van een privézwembad!
    Gr. Nicoline

  3. Haha! Oh die andere zwemmers zijn altijd zó irritant! Bij ons snappen ze ook niet dat het handiger is om achter elkaar in een rondje te zwemmen in plaats van met 20 man naast elkaar terwijl jij net op je weg terug bent. En de langzame zwemmers hebben ook niet door dat ze in verkeerde banen zwemmen. Ik kom er altijd gestressder (is dat een woord?) en chagrijniger vandaan dan dat ik er heen ga haha!

  4. Zwemmen is ook niks voor mij tenzij het met mijn zoon is (die is ook ‘waterman’). Heb het zelf ook nooit verder dan ‘A’ gered. Telt een opblaasbaar privezwembad ook? Dan de choco fudge pie graag. Klinkt lekker! Succes verder.

  5. haha :), herkenbaar! ..ik ga altijd heel vroeg zwemmen, dan liggen alle vervelende types nog in bed ;). Veel zwembaden hebben ook uurtjes waarin er alleen baantjes getrokken mag worden en vaak is er de regel dat langzaam de baan helemaal rechts neemt (net als op de atletiekbaan eigenlijk). Overigens zijn er zwembrillen op sterkte te koop en die hoeven helemaal niet echt veel te kosten. Succes met herstellen!

  6. Pingback: True love | Words To Run By

  7. Pingback: #fitteNydia | Words To Run By

  8. Pingback: 2014 in kilometers | Words To Run By

  9. Pingback: Challenge yourself | Words To Run By

  10. Pingback: OneThing en OneFit | Words To Run By

Geef een reactie

