Ziek

Zaterdagochtend ging ik voor het eerst dit jaar buiten zwemmen, omdat het zwembad in Landsmeer die dag weer geopend werd. Een topidee van de fantastische Yoshi. Ik werd nog door iemand gewaarschuwd -‘doe het niet, je wordt ziek!’ – maar mijn vader vertelde mij vroeger altijd dat je van kou niet ziek wordt en ik dacht toch niets boeiends op de planning te hebben voor dat weekend, dus we gingen.

Al zwemmend hoorden we van de enige andere mevrouw in het water dat de opening zeer geslaagd was. De burgemeester had twee keer een saltoduik (“of eigenlijk was het meer een halve schroef. Maar het was wel heel knap.”) in het water gemaakt ter opening. En dat terwijl ze vorig jaar geen een keer was komen zwemmen. Maar, aldus de zwemmende dame, het was maar goed dat de burgemeester toch gekomen was, want het was ten slotte de laatste keer dat meneer de Goede van de eierhandel erbij was. Yosh en ik hadden werkelijk geen idee waar dit allemaal over ging, maar knus was het wel.

We zwommen baantjes, deden een poging tot een wedstrijdje, watertrappelden en gingen van de duikplank. Het was één groot feest. Achteraf zocht Yoshi losse snoepjes uit bij het zwembadkraampje, die we op de fiets terug deelden. En toen werd ik ziek. Natuurlijk. Koud, warm, hoofdpijn, keelpijn: zo ongeveer alle verschijnselen van een partijtje griep kwamen in een keer op. Terwijl ik daarvoor nog zo stoer gezegd had dat ziek zijn geen probleem was, zag ik opeens heel veel problemen. 1. ik was in Noord op een druk Amsterdam Coffee Festival waar het niet heel fijn ziek zijn was. 2. ik zou de volgende dag een wentelteefjesontbijt hebben en naar de duinen gaan. 3. DE 5 MEI ESTAFETTELOOP waar ik al duizend jaar naar uitkeek (hoezo niets boeiends op de planning?!).

Echt. Het lijkt alsof er een vloek rust op mij in combinatie met hardlopen. Eerst de stressfractuur/spierblessure (of wat het ook maar was/is), toen heftige shin splints en nu dus ziek.

Op zaterdag 7 juni heb ik mijn eerste wedstrijdje in de planning staan sinds tijden: We Own The Night. Beter ben ik dan helemaal fit universe (of op wie/wat ik me moet richten)!

PS: Yoshi. Wanneer gaan we weer?

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

2 thoughts on “Ziek

  1. Heeee bah dat je de griep kreeg….sip! Maar he, jij ook shinsplints? Mag ik zo brutaal zijn te vragen hoe lang het bij jou heeft geduurd?

Geef een reactie

