De Runner’s World vrouwengids

Hij is daar. In volle shine (want: ROZE!) de Runner’s World Vrouwengids. Echt hoeveel informatie over hardlopen kun je in een boekwerk krijgen? Mega veel. Blijkt. En nou is het niet alleen omdat ik wel eens iets schrijf voor Runner’s World dat ik zo positief ben over deze gids, want echt: zo ongeveer alles wat je als vrouw moet weten over hardlopen vind je erin. Gezondheid, voeding en de triatlon hebben bijvoorbeeld allemaal een eigen hoofdstuk. Goed leesmateriaal voor na het lopen op de bank.

En dan toch ook nog even mijn persoonlijke aandeel in dit gebeuren: twee artikelen waar ik best een beetje trots op ben.

Zo dook ik na een jaar eindelijk eens goed in de sojawereld om erachter proberen te komen hoe het nu zit met dit obscure goedje. Zoals je misschien eerder op WordsToRunBy las ben ik niet zo enthousiast over deze melkvervanger gezien ik er rare bijverschijnselen van kreeg. Voor Runner’s World probeerde ik dit mysterie op te lossen. Wat mijn bevindingen zijn lees je dus in de gids.

Verder kreeg ik het fantastische verzoek  van mijn redacteur of ik een stuk wilde schrijven over make-up tijdens het lopen. Ik waande mij in de hemel van Sephora (in Rome. Helaas zitten er geen winkels meer in Nederland. Om te huilen) en bezocht de glanzende counters in de Bijenkorf om erachter te komen wat je het allerbest kunt dragen als je zeiknat van het zweet aan het rennen bent voor je leven. Het is een mooi lijstje van 10 producten geworden waar ik fan van ben (de mascara overleeft zelfs de stortbuien van afgelopen dagen. Topspul)!

Ja. Hij is ROZE!

Geef een reactie

