50x zeker weten dat je verslaafd bent aan hardlopen

Je vrienden weten het. Je familie. Je collega’s. En geef toe. Jij zelf toch eigenlijk ook wel. Je bent verslaafd:

1. Je leest alles wat los en vast zit over lopen

2. Wanneer je opeens een heel klein beetje extra tijd overhebt denk je direct: ‘misschien kan ik dan nog even lopen’

3. Als je een nieuw, lekker nummer hoort denk je direct dat het goed zou passen in je running playlist

4. Je moet jezelf regelmatig verplichten rust te nemen, omdat je anders echt te veel dagen achter elkaar loopt

5. Je probeert niet-lopers te bekeren

6. Je weet precies wat je PR’s zijn op alle afstanden die je ooit liep

7. Vrienden kijken niet raar meer op als je vertelt dat je net 20k hebt hardlopen

8. Als je zoiets vertelt heb je het trouwens niet over hardlopen, maar ‘lopen’

9. Ergens in je huis hangt er een lading medailles te shinen

10. Je hebt er zoveel dat je al eens overwogen hebt om een deel weg te doen (of hebt dat al gedaan)

11. De oplossing voor alles is volgens jou: hardlopen

12. Je gaat ook de deur uit als: je eigenlijk echt geen tijd hebt, het heel hard regent, je een goede kater hebt, het al veel te laat is (of veel te vroeg)

13. Niemand hoeft je nog iets te vertellen over taperen of bietensap, want je weet alles al (maar toch luister je aandachtig in de hoop iets nieuws te leren)

14. Je weet binnen een kwartier het gesprek over hardlopen te laten gaan

15. Is de stad een beetje groot, dan weet je er een toffe running crew te noemen (Parijs? Check! Moskou? Check! Chicago? Check!)

16. Je voelt je af en toe schuldig over de overdaad aan hardloopshit die je liket en shared op social media

17. Je hebt een plank in je kast gereserveerd voor alleen running gear (en hebt eigenlijk al lang een tweede plank nodig)

18.  Je onthoud dingen aan de hand van je gelopen wedstrijden (“oh ja, dat moet in maart geweest zijn! Dat was net voor m’n tweede marathon”)

19. Je hebt minstens drie apps op je telefoon staan die running gerelateerd zijn

20.  Je probeert situaties waar je op blote voeten moet zijn te ontwijken (hardlopersvoeten ain’t pretty)

21. Je kunt een serieus goede schatting van afstanden maken

22. Je neemt je hardloopspullen de hele dag mee in je tas in de hoop toch nog ergens een gaatje te vinden in je veel te drukke schema

23. Je weet wie de Tarahumara zijn

24. Je weet alle plekken in de stad te noemen waar openbare waterkraantjes staan

25. Je zou een hond nemen, puur en alleen omdat jullie dan samen kunnen hardlopen

26. Je weet wat je moet eten om serieus koolhydraten te stapelen voor een wedstrijd

27. Al heb je alleen handbagage, die hardloopschoenen gaan mee op je weekendtrip

28. Op Instagram zijn de helft van de mensen die je volgt hardlopers of crews

29. Je hebt wel eens een periode zonder alcohol gedaan, omdat je het beste uit jezelf wilt halen op race day

30. Je hebt verre reisjes gemaakt puur om op de plek van bestemming te lopen (oké, en om bier te drinken, maar vooral om te lopen)

31. Zelfs met pijn op je zwakke plek blijf je je aan je schema houden (al weet je dat dat echt niet goed voor je is)

32. Je kunt een uur lang praten over sportgel (wel of niet, wanneer je het gebruikt, welke variant, waar je die koopt, welke smaken echt vies zijn, hoe duur ze wel niet zijn, de stukjes die er soms inzitten, die keer dat je het over jezelf heen kneep, pijn in je buik, met of zonder water innemen, om de hoeveel tijd je er een neemt, of je er voor de wedstrijd al aan begint of niet, zelf maken, wel of niet in combinatie met sportdrank, dat ze al een tijdje op zijn in de winkel waar je ze altijd haalt)

33. Als je ergens staat te wachten doe je subtiel wat strekoefeneningen

34. Je kent alle onontdekte paadjes in je buurt

35. Vrienden die willen beginnen met lopen komen altijd bij jou om advies vragen

36. Je hebt een duidelijke runner’s tan op je lijf staan

37. Noem een stad en jij weet in welke maand er een marathon georganiseerd wordt

38. Andere hardlopers vallen je altijd op als je op straat bent

39. En je keurt (al dan niet met opzet) hun loopstijl en snelheid

40. Je hebt wel eens een kilometer of meer gerend om een trein te halen. No biggie

41. Zonder moeite kun je nu, direct tien bekende hardlopers opnoemen

42. De discussie over of het nou wel of niet gezond is om hard te lopen kun je dromen

43. Sinds je het comfort van hardloopsokken hebt ontdekt draag je liever niets anders meer

44. Je kent alle grappige aanmoedigingsborden tijdens hardloopwedstrijden zo onderhand wel

45. Je hebt wel eens ruzie gemaakt over het aantal uur dat je aan lopen besteedt (en dus niet aan andere dingen, zoals romantisch bankhangen)

46. Je hebt sowieso een keer overwogen de NY marathon te lopen (of het al gedaan)

47. Je hebt favoriet loop-ondergoed

48. Je weet nog precies hoe het voelde om die ene wedstrijd te finishen

49. Je hebt altijd bananen in huis als pre workout fuel

50. Je hebt al veel te veel van dit soort lijstjes gelezen, maar blijft ze toch aanklikken

50x verslaafd aan hardlopen

 

 

 

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s