In plaats van… bier en burgers

Als je geen koffie met melk drinkt, niets uit pakjes eet, geen suiker meer van jezelf mag en vlees uit je dieet haalt, wat eet je dan in hemelsnaam nog? Goede vraag! Je denkt misschien aan rauwe bleekselderij en af en toe een wortel, maar geloof me, ik hou net iets te veel van mezelf om mij zoiets aan te doen. Hier mijn vervangers.

In plaats van… bier en burgers

Een van mijn favoriete bezigheden is burgers eten en bier drinken met vrienden. Frietjes erbij, mayonaise. Feest! Nou is er eigenlijk niets wat deze ervaring 100% kan vervangen, maar iets maken wat er wat van wegheeft maakt het niet eten van dit lekkers net een beetje makkelijker.

#fitteNydia – Burgers
Wat betreft het bier kan ik kort zijn. Gewoon niet. Je calorieën drinken (zo’n 100 per glas bier) is nou eenmaal niet zo verstandig, dus als je op je voeding let is alcohol iets wat je beter kunt laten staan. Een vervanger is er niet echt dus hou ik het gewoon bij water met wat citroen voor extra smaak.

Echte burgers zijn dit ook niet (dus ga er ook niet in alsof ze dat zijn), maar ze hebben wel iets weg van the real deal en als je met z’n allen gaat eten, eet dit misschien ook wat gezelliger dan een normale kikkerewrtensalade.

De burgers:
– Maak burgers van gepureerde kikkererwten, ei, wat gemalen havermout (uit de blender) voor stevigheid, verse peterselie (ik knip er altijd stukjes vanaf) en andere kruiden (ik mix er van alles doorheen, maar favoriet is Ras El Hanout)

Voor erbij:
– Gebakken champignona en ui
– Plakjes tomaat
– Sla

Sausjes / dipmateriaal:
– Geitenyoghurt (met wat sojasaus)
– Tahin
– Humus
– Baba Ganoush (aubergine puree)

Waar dip je dan mee?
– Paprikareepjes
– Wortel

In plaats van... bier en burgers

Geef een reactie

