#ProjectAmeland

Mijn Instagram-volgers konden er niet omheen en mocht je dit blog ook op FB liken, dan is het je vast ook opgevallen: afgelopen dagen was ik op Ameland voor een trainingsweekend met een stuk of 40 Running Junkies. De sfeer en geweldige groep zijn eigenlijk niet in een blogpost uit te leggen, maar wie weet doen de mooie Amelandplaatjes het wel voor je.

Het idee van dit weekend valt samen te vatten in een hashtag: #runpartyrepeat. Met vijf looptrainingen op het programma, maar ook een les yoga, een voetbalveld, schommels, een springtouw, een dansvloer met foute hitjes op zaterdagnacht en een zee om in te duiken zou je het overigens ook met de hashtag #spierpijn kunnen omschrijven, maar goed. Los van alle sportiviteit was er ook nog de pubquiz, een gitaar, de grote BBQ met verrassingsbezoek van onze crewbaas Ryan en een rij douches die het extra goed deden als je heel hard de Spice Girls aanzette, dus heel af en toe waren we ook even met wat anders bezig dan fuel points pakken.

Het was een grote overdosis aan #crewlove, runner’s high en bijkomende endorfine. De schilderachtige luchten en landschappen van Ameland en het feit dat ik eindelijk weer eens te voet met de Junkies op pad kon (in plaats van met de fiets) maakte mij intens gelukkig – hoe cheesy dat ook klinkt. Vanaf het moment dat ik de auto instapte tot het moment dat ik weer thuis was heb ik geen moment aan stress en drukte op werk of thuis gedacht. Zo lekker om even helemaal weg van alles te kunnen zijn.

En dan al die leuke, lieve mensen die zo’n fantastische match vormen. Het lopen verbindt ons en de passie daarvoor is zo groot dat er ook na een veel te korte nacht slaap en een lading gin tonic om 10 uur veters gestrikt werden voor een anti-kater run door het bos en over het strand. Zo mooi!

Ondanks dat ik vanochtend stijf van de spierpijn en onder de schuur- en blauwe plekken wakker werd (dat laatste vooral vanwege de epische stoelendans), had ik vandaag het liefst hetzelfde gedaan (maar dan zonder de kater), want ik ben weer helemaal verslaafd aan deze geweldige sport. Gelukkig is daar nog mijn gezonde verstand, want de kans op terugkerende shin splints perk ik het liefst in en dus is vier dagen achter elkaar rennen nog even niet zo slim. Daarom: is het al dinsdag?

– Foto credits naar WanMan en Wiebe! Algemene Ameland credits vooral naar Yoshi, Cris en Wiebe. Fantastische gedaan mannen. Helden zijn jullie. Verder een bedankje aan Run2Day voor de shirts en Stern Auto voor de heerlijke Mercedes-bus waarmee ik naar Ameland werd gereden. Het liefst hadden we ‘m nooit meer teruggegeven…

One thought on “#ProjectAmeland

  1. Pingback: 2014 in kilometers – 3 | Words To Run By

Geef een reactie

