Cheering hooligans

Afgelopen week Googlede ik op zoektermen als ‘confetti’, ‘confetti zak 10 kilo’ en ‘glitterconfetti’ (en op ‘seriemoordenaars’, maar dat is weer een heel ander verhaal). Ik ging langs twee feestwinkels, de Hema en liet ook nog een megadoos metallic confetti thuis bezorgen. Ready We Ready voor de Damloop!

Vandaag mocht ik samen met de Running Junkies helemaal los met al die ingeslagen glitter en vlaggetjes om mijn nieuw bedachte hashtag #ConfettiInYourUnderpants waarheid te laten worden. Het 15 kilometerpunt heeft er denk nog nooit zo kleurrijk uitgezien in die afgelopen dertig Damloopjaren en de wc-vloer bij de Burger Bar – waar we na afloop gingen eten – trouwens ook niet. Mission accomplished.

Wat een feest was het. Van de snelle Kenianen tot lopers die het getoeter, geschreeuw en een bierdouche heel goed konden gebruiken: zes uur lang stond ik samen met m’n crew te cheeren. Niet meelopen vind ik eigenlijk maar niets, maar al die opgestoken duimen en dikke grijzen van de stroom lopers maken heel veel goed. Daarbij leverde vandaag 7000 fuel points op, dus je kunt het als een prima work-out zien.

De kilo’s confetti vlogen er doorheen en de bewoners van de huizen waar we voor stonden zullen nog wel een tijdje stukjes gekleurd papier vinden (tip voor volgend jaar: ramen dicht!).

Eenmaal thuis deed m’n buurman de scherpe constatering dat ik wel een beetje schor ben. Klopt. En met de Berlijn Marathon in de planning zal dat nog wel even duren. #cheerpartyrepeat. CREWLOVE

3 thoughts on “Cheering hooligans

  1. Pingback: 2014 in kilometers – 3 | Words To Run By

Geef een reactie

