2014 in kilometers – 2

Leuk! Het is weer tijd voor mijn jaar in kilometers. En al heb ik bar weinig daadwerkelijke kilometers gemaakt dit jaar, toch maakte het lopen wel een groot onderdeel uit van mijn leven. Daar gaan we:

April
Over twee weken is de Parijs Marathon al. #Okdoei Parijs dus. Ik besluit mee te gaan als supporter in plaats van loper. Pijnlijk, frustrerend, maar het is niet anders. Ik start wel samen met hardloopmaatje Jori met het idee om na 3k uit te stappen, maar het bevalt zo goed dat ik uiteindelijk zo’n 16k loop verdeeld over het hele parcours. Run, cheer, run. Dat idee. Ik pak zelfs de finish mee, waar ik er nog uitgesprint wordt door Jori die er al 42k op heeft zitten (au!). Geen echte marathon, maar wel een mooie ervaring en daarmee zeker een van de hoogtepunten van het jaar.

Run Coffee Run! De maandagochtendloop die ik organiseer vanuit de Coffeecompany Branderij met een pot filterkoffie na afloop. En deze maand niet op de fiets, maar daadwerkelijk in hardloopoutfit. Heel traag en met looppauzes gaan we met de groep op pad. Zo lief dat ze het geen probleem vinden om er de sloomste intervaltraining ooit van te maken. Blij!

Borden knutselen voor Rotterdam tijdens de zaterdagse Running Junkie knutselsclub. In de cheerzone van Rotterdam wordt duidelijk dat mijn liefde voor confetti en megafoons groots is en ik enige aanleg voor aanmoediging blijk te hebben. Wederom het begin van een nieuwe liefde!

Running Junkies Cheering Crew Represent  Blauwe lucht en filterkoffie. Fijn  Cheerborden knutselen voor Rotterdam in mijn tuin

Mei
Tuurlijk. Zeg tegen mij dat ik niet mag rennen, zeg dan dat ik wel mag rennen en ik krijg er een nieuwe blessure voor terug. Veel te fanatiek heb ik mij weer op het lopen gestort en een goede dosis shin splints is wat ik ervoor terug heb gekregen. Schelden. Er staan al allerlei loopjes in de planning en weer moet ik die afzeggen, terwijl ik ontzettend graag wil. AAAAH!

Dan maar foto’s maken van hardlopers. Ik trek eropuit om lopers in de regen te fotograferen met een oude Olympus. ‘s Avonds ontwikkel ik de foto’s zelf. Zo tof! Het is dan wel geen hardlopen, de foto’s zien verschijnen op de negatieven geeft wel een soortgelijke kick.

#4  #2  #3

Juni
De 30 day ab challenge: elke dag op een matje zwoegen met Zweedse hiphop aan als muzikale doping. Leg raises, crunches, shit-ups en de plank zijn aan het eind van deze maand appeltje-eitje voor mij en wanneer Bomfalleralla per ongeluk langs komt in mijn Spotify-lijst krijg ik direct buikspierpijn.

We Own The Night.Veel te hard gestart doordat ik zo blij ben dat ik weer aan een race meedoe (al is dat eigenlijk niet al te slim), ga ik tijdens deze 10k behoorlijk stuk. Het is zelfs zo erg dat ik ergens rond de 7 kilometer even ga lopen, omdat ik bang ben dat mijn pasta er anders weer uitkomt. Een klein dieptepunt in mijn wedstrijdcarriere. Nooit eerder liep ik tijdens een race. Zelfs niet bij mijn marathons. Doordat ik de verkeerde knop indruk als ik van muziek wil wisselen, krijg ik opeens Jori aan de telefoon. In pak komt hij mij de laatste kilometer tegemoet rennen om mij dit keer de finish over te schreeuwen. #crewlove

En nog meer cross training: het is weer warm genoeg om te zwemmen op IJburg! Iets waar ik altijd erg naar uitkijk als de dagen kort, donker en koud zijn. Binnen zwemmen: mwahhh, buiten zwemmen: jaaahhhh! Al helemaal als je erheen kunt rennen, in het water springt en vervolgens weer terug naar huis rent. Fijn.

ab challenge schema  WeOwnTheNight met alle meisjes  Zwemmen op IJburg

Geef een reactie

