2014 in kilometers – 3

Leuk! Het is weer tijd voor mijn jaar in kilometers. En al heb ik bar weinig daadwerkelijke kilometers gemaakt dit jaar, toch maakte het lopen wel een groot onderdeel uit van mijn leven. Daar gaan we:

Juli
De maand van voetbal, voetbal, voetbal!

Honfleur met hardloopvriendjes. Natuurlijk met het idee om daar te gaan lopen. Maar drie van de vier Junkies zijn geblesseerd en dus werd het de vakantie waarin ik niet alleen leerde meepraten over de Tour de France, maar ook de beginselen der voetbal uitgelegd kreeg. Geinspireerd door het WK en misschien ook een beetje omdat er verder vrij weinig te doen is in dit kleine havenstadje, wilde ik voetballessen. Ik kreeg ze van coach Groen en mocht oefenen op Cristiaen die op het doel ging staan (het doel: een romantisch bouwsel in het park waar rozen tegenaan groeiden, die je er heel goed vanaf kan schieten). Ik houd mezelf gerust een uur bezig met hooghouden en kan uiteindelijk het trucje van Zidane.

Terug in Nederland krijg ik mijn eigen bal en blijf ik fanatiek oefenen op hooghouden. Overigens met weinig resultaat, maar plezier heb ik wel. Ik breng halverwege juli ook een bezoekje aan fysiotherapeut Ron Chang en kom thuis met goed nieuws: ik mag weer beginnen met lopen.

Running Junkie Hooligans tijdens het WK  Honfleur!  Terug in Nederland. Oefenen, oefenen, oefenen

Augustus
Aan het rijtje zwemmen, schaatsen, ab challenge en voetbal voeg ik deze maand nog een vorm van crosstraining toe: yoga. Niets voor mij! Te zweverig! Je moet op blote voeten! En nog meer van dit soort redenen zorgden ervoor dat ik nooit eerder in deze hype stapte. Collega Kim haalde mij echter over met foto’s van mooie ruimtes en goede verhalen over haar yogastudio. In de praktijk bleek het lang niet zo zweverig te zijn. Een les Vinyasa levert meer zweet op dan de 10k van IJburg die ik zo graag loop. Ik schrijf me in bij Yoga Delight.

Project Ameland. Met een groep Running Junkies naar Ameland voor heel wat rondjes ‘run, eat, party, repeat’, met tussendoor wat tafeltennis, voetbal en yogales. Ik heb er al heel wat reizen opzitten dit jaar, maar Ameland scoort hoog in de final rankings. Er komt zoveel energie uit deze groep en Ameland is mooi. Daarbij doe ik sinds lange tijd mee aan een paar loopjes. Weer rennen met de groep: FIJN!

En dat betekent ook: weer rennen bij Run Coffee Run en mij inschrijven voor wat loopjes in de komende periode. Yessss!

Yogales met collega's Kim & Hanne  Project Ameland  Run Coffee Run met de vaste crew

September
De maand waarin mijn stem constant weg is. Niet door verkoudheid nu de r weer in de maand is of andersoortige onzin, puur omdat ik elke weekend de longen uit mijn lijf sta te schreeuwen bij races. Het eerste weekend loop  ik zelf de 10 kilometerafstand bij de 30 van Noord, de rest van de maand sta ik langs de kant.

In Kopenhagen bij de halve marathon, waar ik mijn eerste Bridge the Gap ervaring heb. Wow. Dit is zo vet. Lopers vanover de hele wereld die samenkomen rondom een race. Alleen de roadtrip heen en terug zijn al fantastisch, maar ook de stad, de mensen, het laatste feestje… Kopenhagen gaat op mijn lijst om nog eens naar terug te gaan.

Dan confetti gooien bij de Damloop en het weekend daarop het vliegtuig in naar Berlijn. Voor de hele marathon dit keer – die Yoshi onder de drie uur weet te lopen (trots!). Wederom een mooi weekend waarin ik een lading leuke lopers leer kennen en ook nog een fles van de beste wodka ooit in de wacht sleep.

Met Yosh in CPH  #RUNPARTYREPEAT  Cheering en G&T-Team met Seth in Berlijn

Geef een reactie

