Je nieuwe verslaving: Serial

Soms ontdek je iets nieuws dat je zo tof vindt, dat je het direct aan iedereen op gaat dringen. ‘Ga de Hongerspelen lezen! Ontbijt bij Bakers & Roasters! Kijk A’dam E.V.A! Lees voor bij de VoorleesExpress!’ Aan dat rijtje kan ik nu een nieuwe obsessie toevoegen en die deel ik hier dus maar al te graag met jullie.

Zoals je misschien gelezen hebt in mijn Runner’s World column ben ik verhuisd. Mijn fijne IJburg-route zit er dus niet meer in en als ik weinig inspiratie heb en behoefte aan iets van natuur, dan is het Vondelpark de enige oplossing. Ik heb nooit bij de lopers gehoord die lopen saai vinden en klagen over lange afstanden, maar drie keer hetzelfde park doorrennen is niet bevoorderlijk voor een tocht vol spanning en sensatie.

Gelukkig ontdekte ik de ideale oplossing: een podcast genaamd Serial.

Laten we beginnen bij het begrip podcast. Niet echt een fenomeen in Nederland. Het kwam bij mij ietwat oubollig over en ik wist eigenlijk niet wat ik me er nou precies bij voor moest stellen. Mijn collega’s Japer en Kim bleven er echter maar wildenthousiast over praten tijdens de lunch en gezien zij het summun van cool zijn, besloot ik me er toch ook maar eens aan te wagen.

Wow.

Spreek met jezelf af dat je alleen naar Serial mag luisteren terwijl je aan het hardlopen bent en weg zijn je mogelijke motivatieproblemen. Vind je hardlopen saai? Serial is het antwoord. Vind je het helemaal niet saai, maar ben je bereid eens een podcast te proberen? Serial is het antwoord. Vraag mij wat de zin is van het leven en ik geef je nog Serial als antwoord. Serieus mensen. Ga. Dit. Luisteren.

Het deed mij denken aan mijn extreme Dexter verslaving van een paar jaar terug tijdens het schrijven van mijn scriptie. Als beloning mocht ik na wat uurtjes schrijven dan een aflevering kijken. Vijf uur later, rond een uur of een ’s nachts, was ik dan opeens verwoed bezig met het downloaden van seizoen vijf – met Portugese ondertiteling, want who cares?! Geef mij gewoon zo snel mogelijk het nieuwe seizoen!! -, omdat seizoen vier niet-normaal-spannend afliep.

Die ervaring dus. Maar dan in hoorvorm en daardoor ideaal tijdens het hardlopen.

1. Download een app om podcasts mee te kunnen luisteren op je telefoon
2. Zoek op Serial
3. Voeg de twaalf afleveringen toe
4. Luister (al dan niet tijdens het lopen)

Veel plezier. Thank me later.

Wat doe je hier nog? GA HET LUISTEREN!

4 thoughts on “Je nieuwe verslaving: Serial

  1. En waar je hardlopen zegt, kun je ook wandelen invullen. Ik heb audiobooks ook ontdekt. Serial ken ik nog niet, ik ga het proberen! Had er wel van gehoord maar moet het nog even op mn telefoon krijgen. Ik heb laatst wel het audioboek ‘Echt Gebeurd’ geluisterd met ook allemaal toffe verhalen.

  2. Pingback: OneThing en OneFit | Words To Run By

  3. Pingback: Podcast Pleasure | Words To Run By

Geef een reactie

