De halve van Berlijn

Ik was net lekker bezig met mezelf in een depressie storten vanwege de foto bij m’n column in de nieuwe Runner’s World, toen ik opeens dacht: ain’t nobody got time for that!

Er moet namelijk een halve marathon gelopen worden in Berlijn en wel komende zondag. Tijd dus, voor het een en ander.

Taperen
Gewoon omdat het kan. Het is waarschijnlijk volstrekt onnodig bij deze afstand en het past ook totaal niet in mijn schema gezien ik veel te kort van te voren begonnen ben met trainen, maar een beetje naar buiten kijken terwijl het regent en denken ‘nehhhh, vandaag ben ik aan het taperen’ kan nooit kwaad.

Inpakken
Ik ga met de trein – Hallelujah – en dus ga ik me toch een partij vloeistof meenemen. Je zou er onpasselijk van worden. Sowieso een pak of twee amandelmelken (Zelfbedachte meervoud. Kan gewoon als je een eigen blog hebt) voor mijn favoriete pre run ontbijt, een verscheidenheid aan nagellak zodat ik op locatie kan kiezen welke kleur DE speed-of-light-kleur wordt en op de terugweg zoveel mogelijk liter wodka van Our/Berlin – serieus goed spul. Los van fluids gaat m’n nieuwe vriend ook m’n koffer in: Mr Foamroller. Serieus. Je bent m’n sunshine, de light of my life, m’n held. Ik hou van je bro.

Een playlist maken (die iedereen stom vindt, behalve ik)
Een van de leukste dingen van een race lopen is een volstrekt belachelijke playlist maken die voor de rest van de wereld niet aan te horen is. Ik ga de laatste tijd goed op meisjesmuziek waar menig muziekliefhebber een beetje van moet overgeven, maar dat kan dus gewoon tijdens het lopen! Niemand heeft er last van! Mocht je toevallig langs de kant staan, verwacht dat je me al meezingend voorbij ziet flitsen op nummers als ‘Titanium’ en ‘National Anthem’ (Lana del Rey).

Nadenken
Over een pace, een eindtijd, een strategie. Niet te hard beginnen, maar me wel laten meesleuren door de positieve vibes die bij de start komen kijken. Versnellen op het eind als ik lekker ga, maar niet te vroeg en ook niet te snel. Denk aan je oude blessure! Misschien de Strava-stem uitzetten zodat ik niet weet wat ik gemiddeld loop? Of juist wel, zodat ik weet wat ik gemiddeld loop. Euhm, ja. Dit wordt nog wel even een dingetje ja. Ik ga absoluut, no way voor een goede tijd. Het gaat om plezier hebben (#jahoor).

Ich sehe dich!

Dit is dus een super flauwe taper-grap. Maar zonder grappen: het is dus Washi tape uit Japan en dat is me toch een chill spul. Ik vond het bij Koko's (een van m'n favoriete koffientjes in Amsterdam) en ga er portretten van toffe hardloopchicks mee aan de muur plakken. Joe!

Dit is dus een super flauwe taper-grap. Maar zonder grappen: het is dus Washi tape uit Japan en dat is me toch een chill spul. Ik vond het bij Koko’s (een van m’n favoriete koffientjes in Amsterdam) en ga er portretten van toffe hardloopchicks mee aan de muur plakken. Joe!

2 thoughts on “De halve van Berlijn

Geef een reactie

