NIET RENNEN!

Dat je marathonschema precies in die ene week begint dat je aan het werk bent op Pinkpop… Op de planning: 19 kilometer op zondag. De afsluitende dag. De dag waarop je al zoveel koffie hebt gezet dat je de woorden cappuccino en bakkie pleur niet meer aan kan horen en je hele lijf schreeuwt om wat comfort. Nice timing coach

Helaas houdt Berlijn geen rekening met mijn gezellig volgestouwde zomer en dus zal dit zeker niet de eerste en laatste keer zijn dat mijn schema en ik niet zo lekker samengingen. Gelukkig ging coach Cris akkoord met wat schuiven en dus beloofde ik hem op de woensdag voor vertrek alvast 19k te lopen en in Landgraaf te kijken hoe ver ik zou komen.

Ik dus braaf 19 kilometer hobbelen door een zonovergoten Amsterdamse bos en de volgende dag op stap met shorts, Running Junkie-shirt en hardloopschoenen in mijn tas.

Donderdag moest ik al vroeg aanwezig zijn om de barista’s uit mijn team op te vangen op de camping, dus met wat geluk had ik daarvoor al wat tijd voor een kleine heuveltraining.

Ha. Ha.

Lang verhaal kort:
– mijn 3 uur durende heenreis werd er een van 6.5 uur
– mijn teenslippers zorgden voor blaren
– het tweede paar schoenen dat ik bij me had bleek na een hele dag rondsjouwen in de hitte net iets te klein
– mijn hardloopschoenen werden mijn nieuwe standaardpaar om vervolgens zeiknat te worden in een onverwachte mega bui
– ik kreeg nauwelijks slaap
– maar werkte verder wel keihard
– het was stikheet
– of het regende en onweerde (en dat paar hardloopschoenen wilde ik na die eerste bui graag drooghouden)

Al liep ik dus drie dagen op hardloopschoenen en in Track & Field-legging, van hardlopen kwam niets terecht. Zelfs geen rondje om de camping. Dit tot grote hilariteit van mijn barista’s, want toen we vrijdagnacht nog even het terrein gingen bekijken en zij vol enthousiasme van mij wegstoven voor een goed potje tikkertje, schreeuwde ik – met de bewaking en hun enge honden in mijn achterhoofd – ‘niet rennen!’ en dus konden ze het niet laten om mij om het uur te vragen of ik zelf al gerend had. De schatjes.
Daarbij zorgden de legging en schoenen voor menig commentaar van het Limburgse publiek. Meerdere keren heb ik uit moeten leggen dat ik niet van plan was om op het terrein te gaan rennen.
Al met al was iedereen dus geobsedeerd met mijn hardloopavonturen en bleek ik uiteindelijk nog niet eens een kilometer gelopen te hebben.

Ik gok wel dat het slepen met liters melk, los gaan op Muse en de vele tochtjes over het terrein iets van extra spieren gekweekt moeten hebben. Zo erg was het dus ook weer niet. Denk ik. Hoop ik.

Nouja, morgen maar weer echt aan de bak (want over mijn inhaalrondje vandaag wil ik het al helemaal niet hebben). Joe!

De Pinkpop-koffie-crew

One thought on “NIET RENNEN!

Geef een reactie

