OneThing en OneFit

Als sucker voor selfhelp-boeken, lees ik momenteel the 1 Thing. Ik ben er nog maar net in begonnen, maar de titel zegt eigenlijk al genoeg: focus je op een ding, besteed daar je tijd aan, laat je niet afleiden en je gaat het rocken.

Je kunt je aandacht wel over heel veel verschillende dingen verdelen, maar uiteindelijk kun je nooit echt shinen op alle vlakken (en ga je op). Keuzes maken is daarom belangrijk.

Oeps.

Daar ben ik niet zo goed in. Trainen voor een marathon, gitaar leren spelen, bloggen, koffie, columns schrijven, bootcampen en ergens tussendoor nog een boek schrijven, mijn pathé-pas misbruiken, podcasts luisteren, lezen en lekker koken voor vrienden. Het is nogal wat.

En dat terwijl ik het liefst ook yogalessen en Essentrics zou doen om wat leniger en losser te worden, meer wil zwemmen en sinds de Women’s Health Fitdag ook fan ben van Tabata en kickboksen, dus dat ook vaker zou willen doen.

Godzijdank is het onbetaalbaar om al deze dingen te combineren.

Dacht ik.

MAAR NEE! Juist terwijl ik dus lees over keuzes maken kom ik erachter dat er zoiets fantastisch bestaat als OneFit Unlimited. Heel kort: een abonnement van 50 euro per maand waarmee je onbeperkt terecht kunt bij 68 sportlocaties in Amsterdam. Per locatie mag je max vier keer per week komen, maar verder kun je helemaal los.

Ik bedacht gelijk het ideale schema:

– Maandag
RunCoffeeRun in de ochtend en Tabata in de avond
– Dinsdag
Running Junkies
– Woensdag
Zwemmen in de ochtend en kickboksen in de avond
– Donderdag
Baantraining met de Junkies
– Vrijdag
Yoga of Essentrics
– Zaterdag
Bootcampen in het Vondelpark
– Zondag
Lange afstand lopen voor marathontraining

Lekker volgens het OneThing-principe Nydia…

Daarom heb ik de deal met mezelf gemaakt: ren eerst die marathon, schrijf dat boek, word tussendoor een pro in gitaar spelen en kijk in oktober nog eens naar dit abonnement. Mooi marathoncadeau.

Ik en mijn duizend lievelingsdingen:

One thought on “OneThing en OneFit

  1. Pingback: Podcast Pleasure | Words To Run By

Geef een reactie

