RW Column Zombieapocalypse

Helaas zijn wij Cheering Junkies alweer vervangen door een stoer kijkende Usain Bolt. Betekent wel dat je mijn oude column hier weer kunt lezen. Hoezee!

Zombie-apocalypse

Mijn collega doet aan fitness en loopt hard, maar schept er nooit over op. Hij doet het namelijk niet voor de vrouwen in bikini’s die hem drie klapzoenen geven nadat hij al champagnedouchend op een podium is gestapt: ‘Neem nou een mogelijke zombie-apocalypse… Ik wil gewoon fit zijn weet je’.

Ja! dacht ik. Ik wil dat ook! Hoe vaak heb ik wel niet in de bioscoop gezeten, al kijkend naar massa’s wegrennende stervelingen die achtervolgd worden door zielloze zombies, terwijl ik dacht: ha, die kan ik hebben! Totdat blijkt dat Brad Pitt niet alleen kan rennen, maar zich ook soepeltjes kan optrekken aan een wegvliegende helikopter… Dat is namelijk het moment waarop ik wat dieper wegzak in het rode pluche om een subtiele blik op mijn niet bestaande armspieren en abs te werpen. 1-0 voor de zombie community. Sowieso.

Runner’s World probeert mij al jarenlang te overtuigen van de voordelen van een stabiele core en stevige arminzet met ‘krachtoefeningen voor elke loper’, maar het idee dat ik samen met Brad Pitt een zombieaanval zou kunnen overleven sprak mij blijkbaar meer aan. Gelukkig had ik nog wat edities in huis om de artikelen op te zoeken die ik vroeger vol passie oversloeg.

Ik kwam er meteen achter dat ik nogal wat in te halen had. Neem nou ‘dips’. Dat blijkt niet alleen een overkoepelende term voor guacamole en cocktailsaus te zijn, het is ook iets met armspieren en ik ben er heel slecht in. En ik weet bijna zeker dat als ik al plankend aangesloten zou worden op een seismogram, ik een solide 7.5 zou scoren op de schaal van Richter. Ik heb het er even op nagezocht en dit staat volgens Wikipedia gelijk aan ‘grootschalige paniek’. Direct een mooie omschrijving van dat wat zich in mijn hoofd afspeelt na een minuut in deze houding.

Maar ja, die zombie-apocalypse hè. En, ik geef toe, ook het feit dat Mo Farah dit elke dag schijnt te doen en daar, naar wat ik ervan meekrijg, behoorlijk wat baat bij heeft. In september loop ik de marathon van Berlijn en hopelijk kan ik daar mede dankzij mijn nieuwverworven abs iets lopen wat in de buurt komt van Mo (onder de 4 uur. In de buurt genoeg). Al tril ik dus door naar de 9.5 (‘totale verwoesting’), mijn zombie-apocalypsetrainingsregime blijf ik trouw. Stilletjes hopend dat het er ooit nog eens echt van komt (maar dan wel graag na de Berlijn marathon).
Cheering Junkies op de cover van RW waar deze column in stond

2 thoughts on “RW Column Zombieapocalypse

  1. Pingback: Pump, pump, pump it up | Words To Run By

Geef een reactie

