Shots To Run By: Regen

Al op heel jonge leeftijd kocht ik van mijn zakgeld een fotocamera van 10 gulden bij de Blokker. Een keer in de zoveel tijd kocht ik een rolletje en liet ik de foto’s vervolgens afdrukken bij Kruidvat. Fantastisch vond ik het. Door de jaren heen ben ik het altijd leuk blijven vinden om te fotograferen, maar heb ik er nooit echt wat mee gedaan. Lenzen, de camera afstellen, ontwikkelen; het leek allemaal een soort hogere wiskunde voor mij.

Toen een vriend van mij gister een zelfgeschoten rolletje ontwikkelde en ik naar het resultaat keek zei ik gelijk dat ik het heel tof vond en het ook eens wilde doen. Ik kreeg direct zijn camera in mijn handen geduwd en de opdracht dat ik de volgende dag: 1. een rolletje moest kopen, 2. dat rolletje helemaal vol moest schieten, 3. de foto’s zelf moest ontwikkelen. Nee. Zonder hulp. Gewoon doen.

Zo gezegd zo gedaan en dus ging ik vandaag op pad met een Olympus OM2 om m’n schouder en schoot ik 36 foto’s met als main thema (hoe kon het ook anders) hardlopers. En gezien het weer van vandaag: hardlopers in de regen. Even was ik bang dat ik niemand zou tegenkomen, maar jullie hebben mij niet teleurgesteld. Lekker bezig mensen!

SHOTS TO RUN BY
#1 – REGEN

3 thoughts on “Shots To Run By: Regen

  1. Thx Elsa en Sandra. En ja! Het is zeker het idee dat ik hier mee doorga. Vorige keer zijn er ook veel foto’s van lopers in actie mislukt (door een verkeerde sluitertijd), dus ik ga daar nog op oefenen en zal het resultaat tegen die tijd weer posten 🙂

Geef een reactie

