Kick some Dam

De run waar het bij mij allemaal begon komt heel langzaamaan weer dichterbij: de Dam tot Damloop. Ik herinner mij nog heel goed dat een vriend mij vertelde dat hij de loop gedaan had. Geïnteresseerd (en toen nog totaal niet thuis in de wereld van het hardlopen) vroeg ik hoeveel kilometer dat dan was. Van zijn antwoord sloeg ik steil achterover. 16 kilometer! Hoe dan?!  Hoe kun je 16 kilometer achterelkaar hardlopen en er daarna ook nog eens over vertellen alsof het niets is?

Blijkbaar kan het, want ook mij is het gelukt na een aantal zeer a-sportieve jaren. Ik wist niets van hardlopen, ik kende amper mensen die het deden, ik had niet de juiste schoenen. Ik was een totale n00b. Speciaal voor deze n00bs leek het mij leuk een Kick some Dam-serie te starten op Words To Run By.

Het idee is dat ik je de komende maanden door de trainingen sleep. Tips over eten en drinken, fijne gadgets voor onderweg en een schema’tje gaan er hopelijk voor zorgen dat je doorzet en 22 september op de Prins Hendrikkade in A’dam staat met een goed gevoel. De Damloop voor het eerst lopen is fantastisch, mits je je netjes aan je trainingsschema houdt. Ik ben dan ook bereid je persoonlijk op te halen om je van de bank af te trekken en zelfs eens een rondje mee te lopen.

1 juni barst het feest der trainingen los. Are you in? Let’s kick some Dam!

4 thoughts on “Kick some Dam

  1. Wat leuk! Ben heel geïnteresseerd. Ik loop sinds 1.5 maand hard dmv Start To Run met Evy. Kan inmiddels 7 minuten aaneen lopen wat een enorme prestatie voor me is want ik had een dramatische conditie. Maargoed ben dus nog steeds een n00b 😉 Kan wel wat tips gebruiken!

  2. Superleuk, dit ga ik volgen! Heb zojuist m’n aller- allereerste run ooit gecomplete en ben van plan voortaan 3x per week te trainen met de Personal Running Trainer-app. Elke tip is welkom!

Geef een reactie

